۲۳ آبان ۱۴۰۳
به روز شده در: ۲۳ آبان ۱۴۰۳ - ۰۸:۵۵
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۲۰۷۴۶۴
تعداد نظرات: ۲۱۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۴ - ۱۵-۰۱-۱۳۹۱
کد ۲۰۷۴۶۴
انتشار: ۱۰:۱۴ - ۱۵-۰۱-۱۳۹۱
سال نو با سوخته شدن صورت "شیرین" در اسید آغاز شد (تصاویر 16+)

دیه و زندان جواب نداد: «اسید» در برابر «اسید»

برغم این، هنوز قوانین موجود در جامعه ما برای مقابله با اسید پاشی بسیار ناکارآمد و قدیمی است و این "عقب ماندن قانون از وضع موجود" باعث تشدید این جرم شده است.
عصرایران - "ساعت 18 و 45 دقيقه نخستين روز سال‌جاري مردمي كه از بلوار اصلي تهرانسر رد مي‌شدند، ناگهان صداي فريادهاي دختري را شنيدند كه مرتب تكرار مي‌كرد: «سوختم سوختم.» اين دختر در يكي از آلاچيق‌هاي بلوار روي زمين افتاده بود و از درد به خودش مي‌پيچيد. او دقايقي بعد به بيمارستان شهيد مطهري منتقل شد و پزشكان بعد از معاينه اوليه متوجه شدند، دختر 18 ساله كه «شيرين» نام دارد، قرباني اسيدپاشي شده است و مايع سوزاننده روي چشمان و صورت او ريخته شده است... ."

این اولین باری نیست که دختران کشورمان قربانی جنایت هولناکی به نام " اسیدپاشی" می شوند و احتمالاً آخرین مورد نیز نخواهد بود. اسید پاشی در سال های اخیر رواج رعب انگیزی داشته است و علاوه بر قربانیان اصلی که عمدتاً از ناحیه سر و صورت و چشم آسیب می بینند ، جامعه نیز جریحه دار می شود.

برغم این ، هنوز قوانین موجود در جامعه ما برای مقابله با اسید پاشی بسیار ناکارآمد و قدیمی است و این "عقب ماندن قانون از وضع موجود" باعث تشدید این جرم شده است.

طبق قوانین موجود ، برای جرم اسید پاشی ، حبس تا 5 سال و دیه و یا قصاص قابل طرح است. با این حال ، عملاً قصاص در اسید پاشی منتفی است زیرا طبق فقه و قانون ، قصاص باید دقیقاً با جنایت برابر باشد و از آنجا که هیچ تضمینی وجود ندارد که در قصاص اسیدپاشی ، فرد مجرم به اندازه قربانی آسیب ببیند ، حکم به قصاص اسیدپاش داده نمی شود.

نتیجه این وضعیت نیز مشخص است: فرد اسیدپاش ، بعد از این که قربانی خود را برای ابد از زندگی متعارف انسانی ساقط کرد ، چند سالی را به زندان می رود و سپس با پرداخت چند میلیون تومان به زندگی عادی برمی گردد ؛ انگار نه انگار که اتفاقی افتاده باشد! و این در حالی است که قربانی ، تا پایان عمر ، در عذابی دائمی به سر خواهد برد.

آمنه ، قربانی اسید پاشی
آمنه ، یکی از دخترانی که قربانی اسید پاشی شد

بنابراین تشدید مجازات اسیدپاشی به عنوان یک "جرم مستقل" ، از الزامات گریزناپذیر جامعه ماست. البته بسیاری از کارشناسان بر لزوم کار فرهنگی و ریشه یابی علل اسیدپاشی و درمان ریشه ها تأکید می کنند که قطعاً نظرات آنها محترم و صائب است اما در کنار عمل به توصیه های آنان - که ضمانت اجرایی هم ندارد - باید قانون نیز در این باره محکم و قاطع باشد.

بدیهی است که "پول" و "زندان" نتوانسته است اسیدپاشی را در جامعه ما از بین ببرد و شاید همین خفیف بودن مجازات باعث شده است افراد با خوف کمتری دست به اسید شوند.
بنابراین باید به سطوح بالاتری از مجازات اندیشید ، آن هم نه صرفاً برای مجازات مجرم که برای بازدارندگی.
در این خصوص دو سطح مجازات بالاتر برای این جرم قابل تصور است: اعدام ، مقابله به مثل.

از آنجا که اعدام سالب حیات است و نیز در مواردی مجرم دست از زندگی هم شسته ، بدان ناامید شده و حتی مرگ را رهایی از زندگی نکبت بار و شکست آلود خود می بیند ، مجازات اعدام توصیه نمی شود. به علاوه باید کوشید تا حد امکان از قوانین اعدام زدایی کرد.


طاهره قربانی اسیدپاشی
طاهره ، یکی دیگر از قربانیان اسیدپاشی

اما "مقابله به مثل" می تواند بازدارندگی قابل توجهی در قبال تصمیم فرد برای اسید پاشی داشته باشد ؛ علت نیز کاملاً مشخص است: فرد اسیدپاش ، سوختن با اسید را فلاکتی بزرگ می داند و درست به همین دلیل است که از میان جنایت های مختلف ، اسید پاشی را انتخاب می کند و به صورت طرف مقابلش اسید می پاشد. حال اگر او بداند که این فلاکت بزرگ گریبانگیر خودش نیز خواهد بود ، در تصمیم خود برای اسیدپاشی مردد خواهد بود و ای بسا به خاطر "حراست از خودش در برابر اسیدپاشی" ، این کار را مرتکب نشود.

ذکر این نکته ضروری است که قانونگذار باید "مقابله به مثل" را نه از باب قصاص که به عنوان یک "مجازات مستقل" ، در نظر بگیرد چرا که در جرم اسیدپاشی ، تساوی آسیب در قصاص میسر نیست.

قربانی اسیدپاشی
یکی دیگر از قربانیان اسیدپاشی
که جواب رد یه خواستگارش داده بود

شاید در نظر برخی ، مقابله به مثل در جرم اسید پاشی ، هولناک و غیرانسانی به نظر برسد ؛ طبیعتاً این مجازات مخوف است و اتفاقاً درست به همین دلیل است که قدرت بازدارندگی دارد.

نکته مهم این است: اگر قانون مقابله به مثل در اسید پاشی تصویب شود ، ممکن است چند "جنایتکار" با این روش مجازات شوند ولی قطعاً تعداد بسیار بیشتری "انسان بی گناه" که با ادامه شرایط فعلی ممکن است قربانی اسیدپاشی شوند ، نجات خواهند یافت و وجودشان در اسید ذوب نخواهد شد.

وانگهی وقتی مجازات مالی و زندان عملاً بازدارنده نیست و قصاص نیز قابلیت اجرا ندارد ، چه باید کرد؟ آیا باید دست روی دست گذاشت و منتظر ماند که کدام انسان بی رحم بر سر و صورت کدام دختر بی گناه اسید می پاشد و او را به خاک سیاه می نشاند؟

اگر اعلام شود که از این پس ، هر کس اسید بپاشد ، خود نیز به همین سرنوشت دچار می شود ، حتماً کاهش قابل ملاحظه این جنایت در جامعه را شاهد خواهیم بود زیرا هیچ کس دوست ندارد با سر و وصورت سوخته با اسید زندگی کند چه آن که در اغلب موارد ، این زندگی ، حتی از مرگ هم بدتر است.

کسانی که بر کرسی های سبز قانونگذاری تکیه کرده اند ، باید بدانند که اگر می توانند با تصویب این قانون ، زندگی افرادی را نجات خواهند داد ، ولی این کار را نکنند ، در جنایات بعدی شریک گناه محسوب می شوند.
واقعاً تا کی باید مجرمان اسید بپاشند ، دختران بسوزند ، رسانه ها تیتر بزنند و دادگاه ها به همین قوانین موجود بسنده کنند و دوباره و چندباره همین چرخه تکرار شود؟ آیا زمان اقدام فرانرسیده است؟!
ارسال به دوستان
انتشار یافته: ۲۱۱
در انتظار بررسی: ۱۱۷
غیر قابل انتشار: ۳۶
ياسر كوروش
United States of America
۱۰:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
28
780
بنده با نظر شما كاملاً موافق هستم و در تكميل بايد بگويم كه كساني كه هم به اين افراد اسيد مي فروشند هم بايد به گونه اي مورد مواخذه قرار گيرند و حتي مجازات شوند و يا براي فروش اسيد قوانين سخت گيرانه بايد وضع شود و كساني كه به راحتي به مردم اسيد ميفروشند مجازات شوند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
بالاخره تا فراگیر نشده باید سریع این فتنه و فسادو در نطفه کور کرد....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
اینکه فتنه نیست. فتنه یه چیز دیگه است. مسایل رو با هم قاطی نکنید لطفا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
دوست عزيز مثل اينكه برداشت شما از اسيد اشتباه است . اسيد همان مايعي است كه در باطريسازي ، لوازم بهداشتي فروشي براي لوله بازكني و غيره وجود دارد و به فروشنده و سازنده ربطي ندارد كه چاقويي كه ساخته ميشود سرگوسفند را ميبرد يا آدم
ناشناس
| United Arab Emirates |
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
اتفاقا دوست عزیز این عین فتنه است.
اسید پاشی به صورت دختران جوان، تهدید گاه و بی گاه به حمله ی نظامی شدن، فشار اقتصادی به اقشار کم درآمد، مدیران نالایق بر راس امور رفاهی کشور، قانون گریزی دولتمردان، حرکات خودجوش نیروهای خود سر(از حمله به سفارت انگلیس تا حمله به فیلم هایی که پروانه پخش دارند و ... )، عدم تحمل دیدگاههای مخالف و ...
اینها و خیلی های دیگر مصادیق فتنه اند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
جالب اينكه موقع اجراي قصاص همه مدافع حقوق بشر ميشن و مجروح رو تحت فشار ميزارن تا رضايت بده
محمد رضا - تبریز
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
فعلا دولت ما گیر داده به اسلحه فروشی تو امریکا صبر کن مشکل تیراندازی های امریکا رو حل کنیم بعد ببینیم اینو چیکارش میتونیم بکنیم.
ناشناس
| United States of America |
۱۷:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
چرا فکر میکنید، تنها راه مقابله به مثل و جریحه دار کردن جامعه خشن ماست؟ آیا این عمل موجب خشونت بیشتر نمیشود؟
راههای زیادی برای تادیب این افراد وجود دارد، به عنوان حبس در زندانهای مجرد یا نهایتا دو نفره تا ابد!!!
نه ابد به همراه عفو که ابد واقعی!
نام این فرد منتشر شود، حقوق شهروندی او به طور کامل گرفته شود، تصویر او به عنوان یک جنایتکار در مکانهایی خاص نصب شود و ...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۶
آخه برادر من، اسید یه ماده ی شیمیایی پر کاربرده. چطور می شه برای خرید و فروشش قانون گذاشت. علاوه بر این تولیدشم خیلی راحته.
اگه فروشش کاملاً ممنوع بشه، براحتی البته با قیمت بالاتر، قابل باز تولیده.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
11
400
قابل توجه مراجع عظام در این ایام فاطمیه
اسید پاشان که دختران فاطمه را از زندگی ساقط کردن حکم شرعی و عقلی و اخلاقی شان چیست
پاسخ ها
جواد*
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
پیرو کامنت این دوستمون لازم به عرض میدونم که توی اسلام یک سری احکام اولیه و یک سری احکام ثانویه وجود داره که با توجه به اقتضای زمان ، مکان و مسائلی که در زمان صدر اسلام وجود نداشته و پیشرفتهای زمان باعث به وجود آمدنشون شده قابل ابداع و اجرا هست.
مراجع اعظام و قوه قضائیه خواهشا توجه بیشتری به این موضوع داشته باشن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
به نظر من باید گوش این ادمارو کشید و چنتا سیلی زد و 20 بار بنویسن غلط کردم...
همین کفایت میکنه....
میثاق
Netherlands
۱۰:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
29
522
ایرانیان ملت عجیبی هستند... کجای دنیا کسی این کارا رو میکنه ؟!
پاسخ ها
ايمان
| Kazakhstan |
۱۰:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
اخلاق از بين رفته داداش.نون حروم به خوردمون دادن وحشي شديم .
ناشناس
| United States of America |
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
بد نیست جست و جویی بفرمایید در گوگل در مورد قتل های عجیب و غریب در کشور امریکا
بحیرا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
ببخشید شما ایرانی نیستید؟ همه جای دنیا جرم و جنایت وجود داره.به مملکت هم ربطی نداره.
سلام
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
در کشور های دیگر هم این اتفاق می افتد
لکن عصر ایران علاقه مفرطی به سوژه های وطنی دارد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
...نگيد تو جاي ديگه قتل انجام ميشه اينجا بايد آزاد باشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
آقای سلام اول باید مسائل خودمون رو بشناسیم و بتونیم حلشون کنیم بعد بریم ببینیم توی دنیا چه خبره...البته شرایطمون اینطور ایجاب میکنه به این دلیل که مسائل کشورهای دیگه رو تجربه یا عامل درس گرفتن نمیبینیم...برعکس توجیهی برای کوتاهی های خودمون میکنیم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
چون جای دیگه هم هست دلیل و اجازه ای میشه برای ما ؟؟
خیلی جا ها، خیلی افراد، خیلی کارها می کنند ...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
شمایی که میگی عصر ایران علاقه مفرطی داره

آیا دوست داری مثل صداسیما فقط خبرهای گل و بلبل واست بگه و از خبرهای پوچ و همه چی آرومه واسه حرف بزنه

تو اگر انتظار داری که این سایت به جای ایران خبرهای بورکینافاسو را واست بنویسه وارد سایت نشو
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
دوست عزیز تو کشور های دیگه که اسید نمیپاشند رو صورت همدیگه با یه تامسون مدل 700 یا سلاح رایس یا قمه شکاری شاتگان مدل usas یا امثالکم همدیگرو به رگبار میبندند که در جا میمیرند دیگه اینجوری نمیشند.
خودت رو مثال بزنیم یه شاتگان پمپ اکشن ملقب به ازدها رو بگیرند سرت و یه طرفم یه کاسه اسید باشه بهت بگن یا با این شاتگان میزنیم تو سرت و میکشیمت یا یه صطل اسید میریزیم رو سرت کدومو انتخاب میکنی ؟
مجید
| Germany |
۱۷:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
من فقط به این هائیکه امتیاز منفی میدن و این جنایات را نادیده میگیرند .شما عضوی بنام قلب در سینه ندارید و اگر این بلا ها سر کسانتوهم بیاد حالیتون نیستمثل سنگ میمونید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
آخه چه ربطی به موضوع داره آقا مجید ؟
صفا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۶
آقاي ميثاق فكر كنم توي غار زندگي ميكني.از فجايع قتلهاي همراه با تجاوز جنسي كشورهري ديگه خبر نداري پس
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
6
323
جامعه دچار مشکلات عمیق فرهنگی است. در چنین جامعه ای حتی اعدام هم جلوی جرایم را نمی گیرد کما اینکه نگرفته است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
14
331
عادلانه ترين و بازدارنده ترين حكمي كه ميتواند از اين عمل نامردانه و در اوج قباحت و زشتي پيشگيري كند همان اسيد در برابر ........
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
فقط اعدام و لا غیر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
من موافق حبس ابد هستم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
محمد جان کسی که اعدام میشه مگه چه قدر سختی میکشه؟؟؟؟؟ بیشتر از یه عمر که نیست
علیرضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
آقا من میگم اول با اسید ، بعد از 3 سالم اعدام. اینجوری دیگه هیچکی حتی فکر خرید اسید واسه مصارف عادی رو هم نمیکنه.
سجني
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
3
218
من موافقم.
انگشت نكن رنجه به در كوفتن كس،تا كس نكند رنجه به در كوفتنت مشت
آنچه را براي خود نمي پسندي براي ديگران هم مپسند
يه سوزن به خودت بزن يه جوالدوز به مردم
كسي كه اسيد مي پاشد اگر زندگي را با زيبايي هايش دوست نداشت به جاي كشتن و سوزاندن كسي كه ادعا مي كند دوستش دارد خودش را مي كشت تا عشقش را ثابت كند و في الواقع اسيد پاش ثابت مي كند نه تنها طرفش را دوست نداشته بلكه از جامعه اي كه در آن زندگي مي كند هم متنفر است و ازآن انتقام ميگيرد.
و لكم في القصاص حيات
بنده خدا
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
529
30
با این کار ناپسند موافق نیستم اما هر چی از بی معرفتی دختر های ایرانی بگیم کمه
خودشون هم مقصرند...چه دلیلی داره وقتی با یک آقا پسر قرار ازداواج می گذارند و بعد با یکی دیگه بریزند رو هم !!!نتیجه همیم میشه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
پس چون اون این کار را کرد باید روش اسید پاشید آره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
nazanin
| New Zealand |
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
to iran hamishe angoshte eteham be tarafe ghorbaniye...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
شما خودت یه موقعیت مشابه داشتی واسه چی همه رو با یه چوب می رونی؟!
بی معرفتی دخترهای ایرانی؟! چطور اینجور کلی گویی می کنی؟ اگه قرتر باشه بی معرفت ها اسید پاشی بشن که 70% مردهای ایرانی باید صورت اسیدی داشته باشند , عقل هم چیز خوبیه والله! هر کی قالت گذاشته حق داشته!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
بنده کدوم خدایی؟ خودت و یا آقایون دیگه وقتی قرار ازدواج می گذارند و موقعیت بهتری نصیبشون می شه و می زنند زیر همه چیز باید به شما یا اونها اسید پاشید؟
یه دختر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
تو اگه بی معرفتی دیدی میری اسید میپاشی رو صورت مردم؟ این حقه؟ اگه کسی رو صورت یکی از عزیزانت هم اسید بپاشه همین حرفو میزنی؟
مگه یه دختر حق نداره برای زندگی خودش تصمیم بگیره؟ قرار ازدواج تا به رسمیت نرسه هیچ ضمانتی نداره که برای بهم زدنش کسی رو مجازات کنن! یه کم منصف باش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
به نظرم عقيم كردن اين مردان بهترين و تاثير گذارترين مجازات
گيريم با اسيد تلافي كرديم. تو جامعه ما مردا راحتتر ميتونن زندگي كنن حتي با صورت سوخته
اين بنده خدا رو هم بايد يكي ادب كنه
محمدحسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
من هم حرف بنده خدا رو تائید می کنم. رذالت دخترانی که همزمان به چند نفر قول ازدواج می دهند اگر کمتر بشه این موارد هم کمتر می شه! وگرنه کسی که به مرحله جنون و اسید پاشی رسیده به عواقبش نگاه نمی کنه! این همه قصاص باعث شده قتل کم بشه؟!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
در شعور جنابعالي بايد شك كرد. اميدوارم هرگز چنين فاجعه تلخي براي خودت و خانوادت پيش نياد كه ديگه چنين حرفي رو نزني.
احمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
این آقای ( بنده خدا ) احتمالا خودش اسید پاشی کرده یا قصد همچین کاری داره !!!! طریقه بیان که گویای همینه !!!
نوشین
| United States of America |
۲۲:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
/اگه بحث سره خیانته مردان در این زمینه همیشه پیشرو بودن.... /من با احکام سنگینی مثل اعدام مخالفم اما در مورد تجاوز جنسی اسیدپاشی و کودک ازاری نه
نوشین
| United States of America |
۲۲:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
یه سوالی واسم ایجاد شده خیل عظیم مردهایی که ازدواج میکنن بچه دارن و خیانت میکنن حکمشون چیه؟...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۶
یه دختر و نوشین، پاش که می رسه و به نفعتون که می شه خیلی قانونمند و رسمی گرا می شوید! احساسات یک پسر هم کشک! مگر پسر مهم هم هست! یک پسر به دنیا آمده تا خرجتان را تامین کند، 2 سال برایتان از کشوری که شما هم در آن زندگی می کنید پاسداری کند، جانش را وسط جبهه ها کف دستش نگه دارد که خانومها خار به دستانشان نرود، البته حق انتخاب زندگیش را هم داشته باشد!
آدم که این حرفها رو می شنوه بلند داد می زنه دم مجلس گرم با این قانون چند همسریش که برای زنانی که اینطور فکر می کنند باید هم همچنین قوانینی وضع شود!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۶
اقاي ناشناس اونهايي كه اين قوانين را وضع كردن و جنابعالي را براي سربازي فرستادن اولا همه مرد بودن بلا نسبت شما و ثانيا فكر ميكردن شما هم ظرفيتشو دارين. ضمنا از ميان همه زنان به رحمي كه تو را به دنيا اورد و بزرگ كرد احترام بگذار. به خدا شب بيداري يك مادر براي فرزندش و نه ماه حمل بار سنگين از تحمل همه مردان خارج است . مشكل تو اينه كه براي يك زن حق انتخاب قايل نيستي. ودر اخر از ماست كه بر ماست همه ما زنان مقصريم كه نتوانستيم پسرانمان را خوب تربيت كنيم
یه دختر
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۶
شمایی که حرف من و نوشین براتون سنگین اومده .اگه ادعای مردی میکنی باید هم سربازی بری و برای کشورت خدمت کنی این از جوانمردی مردای کشور منه. تا بوده تامین معاش زندگی بر دوش مردان بوده و مردان با افتخار اینکارو میکنند . شما اگه خیلی ناراحتی از اینکه به عنوان یه مرد مسئولیت داری میتونی تغییر جنسیت بدی و البته هرگز در جمع زنان شرافتمند پذیرفته نخواهی شد.
فريبا
| United States of America |
۰۹:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۶
باسلام
بايد جواب اين بنده خدا رو كه مشخصا آقا هستند بايد بدم كه برادر من وقتي آدمهايي كه اينطور فكر مي كنند كه تنها اميد زندگيشون فقط اين دختره و لا غير و اگه به اون نرسن ديگه زندگي براشون مفهومي نداره مشخصه كه يك همچنين تصميمي مي گيرن . همين آقايوني كه اينطور فكر مي كنند حتي اگه به اون دختري كه آرزوي زندگيشونه هم برسن با يك همچنين طرز فكري كه اگه بهش نرسن حاضر مي شن كه يك دختر را با پاشيدن اسيد از زندگي عادي اش محروم كنن دقيقا كساني هستن كه وقتي به اون دختر رسيدند و زندگي را باهاش شروع كردند وقتي در طول زندگي از نظر اخلاقي و رفتاري و خيلي چيزهاي ديگه كه توقعش رو ندارن مواجه بشن حاضرن همون عشق واقعي اشون را با يك كارد صلاخي كنند. حرف من اينه كه كسي كه بخاطر نرسيدن به يك دختر حاضر اسيد پاشي كنه از نظر رواني مشكل جدي داره چرا كه هيچ انسان سالمي حاضر نمي شه با شنيدن جواب نه به يك همچنين كاري دست بزنه .چرا كه اگه اينطور بود ديگه نه ازدواجي مفهوم داشت و نه كسي ازدواج مي كرد . در دو دهه پيش وقتي كه رسم خواستگاري سنتي رواج داشت خيلي ها خواستگاري رفتند و جواب نه شنيدند و به هيچ كدام از انها هم اسيد نپاشيدند و سراغ هم كفو خودشون رفتند و ازدواج كردند. پس تكليف اين عده اقليت كه دست به يك همچنين كاري مي زنند معلومه من نظرم با دوست عزيزمون كه گفته بود اونها بايد عقيم بشن موافقه علاوه برعقيم شدن هم بايد با صورت خودشون هم اين كار را كرد . تا درس عبرت براي ديگران باشه .
Exe
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
11
294
عکسا رو دیدم ریختم بهم !
اسیــــد در برابر اسیــــد کاملاً موافقم .!
ولی کو گوشِ شنوا ؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
3
229
کسانی که بر کرسی های سبز قانونگذاری تکیه کرده اند اصلا برایشان مهم است؟
پاسخ ها
پیشنهادور
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
یه پیشنهاد :
چطوره یه بار به صورت قانون گذار ها اسید بپاشیم . تا درد احساس کنند و اینقدر بی خیال نباشند .

عصر ایران جون من این نظر رو انتشار بده
حمیدرضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
2
172
من با نظر شما کاملا موافقم. علاوه بر کار فرهنگی و ریشه یابی می بایست مجازات آن نیز برابر با عمل باشد. کسی که این عمل شنیع را انجام می دهد چرا خودش نبایدمزه ی آنرا بچشد!
پاسخ ها
کرامت
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
شاید بله شاید هم نه! البته اگر برای دختران خودشان این اتفاق بیفتد قطعا قانون مجازات مقابله مثل تصویب خواهد شد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
6
145
مجازات بايد بازدارنده باشه و فرد خاطي بايد از نتجه عملش وحشت داشته باشه
بايد مجازات اسيد پاشي اشيد پاشي باشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
5
135
آيا افزايش ديه چاره ساز است ؟ چرا ديه را غير كارشناسانه افزايش ميدهند آيا اين افزايش جلوي جرم و جنايت و تصادفات را ميگيرد . فرزند مرا يك راننده بدون گواهينامه چهارسال پيش زير گرفت و فرزندم فوت نمود و قانون مملكت ما تنها به دوسال به ظاهر زندان(كه هميشه در مرخصي بود) و يك ديه 40 ميليوني محكوم كرد. سوال از قوه قضايه آيا 40 ميليون ديه فرزند مرا باز ميگردند ؟ آيا ديه جبران ضرر و داغدار شدن و يا نقص عضو يك شخص را جبران ميكند ؟ آيا قانون خيلي راحت مجرمان را با پرداخت ديه آزاد ميكند ؟؟ و كسي بدون گواهينامه كسي را كشت و يا خيلي راحت با اسيد صورت و زندگي كسي را نابود كرد بايد تنها با پرداخت پول آزاد گردد؟؟ من كه فرزندم را بوسيله يك راننده متخلف و بدون گواهينامه از دست دادم 40 ميليون پول دردم را دوا ميكند ؟؟؟ بخدا قسم بعد از چهار سال همچنان همچنان در فراقش اشك و گريه و ناله ميكنيم و زندگيمان نابود شد . محرمي
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
خدمت شما تسلیت عرض می کنم .
ولی اگر آن راننده اعدام هم میشد باز هم فرزند شما باز نمی گشت . از طرف دیگر آن فرد گر چه بدون گواهینامه بوده ولی به هیچ عنوان قصد کشتن فرزند شما را نداشته ولی در اینجا فرد اسید پاش از روی عمد این کار را انجام می دهد .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
6
49
درحالي كه بايد با اشدمجازات برخوردكرد.ولي ميخواستم بدانم ميثاق كجازندگي مي كند كه به ايرانيان ايراد گرفته اين كساني كه اسيدپاشي ميكنندازنسل ميثاقها هستند.
پاسخ ها
میثاق
| Netherlands |
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۶
من در ایران زندگی میکنم و به خاطر استفاده از پراکسی پرچم کشور دیگه ای در کامنتم ثبت شده؛ منظور من این بود که بین جنایت های عجیب و کلاسیک ،این ایرانیان هستند که همیشه عجیب ترین جنایت ها رو انتخاب میکنند و کلا در طول تاریخ عجیب ترین و نادر ترین کارها رو انجام دادند.
مهریس
United States of America
۱۰:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
13
79
بله چرا باید همچین مایع خطرناکی به راحتی در دسترس یاشد؟ براي فروش اسيد قوانين سخت گيرانه بايد وضع شود و كساني كه به راحتي به مردم اسيد ميفروشند مجازات شوند. عصرایران تو را خدا این موضوع را پیگیری جدی بکن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
باشه حتمأمیگم سرهرمغازه باطری فروشی،لوازم بهداشتی،لوله باز کنی هاو....یه مأموربذارن!حالادیگه همه چی خوب میشه!یه خورده بهترفکرکنید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
اسید که از اسلحه خطرناکتر نیست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
سر مغازه چاقو فروشی هم پلیس بذارید .
عادل
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
با سنگ های بیابان چه می کنید؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
2
99
باید به مشکلات روحی وروانی جامعه توجه شود واین کار جامعه شناسان وروانشناسان است لطفا از آنها کمک بگیرید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۶
جامعه شناسان وروانشناسان کجا بود عزیز من .این مدرک دارهای الکی رو میگید.
ناشناس
| Saudi Arabia |
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۶
موافقم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
3
151
کجایی‌ ببینی‌ عمو مش رجب / که ما خوش بتازیم دنده عقب
اگر در دهات تو خر میبرند / در این خطه ناموس را می‌درند
پاسخ ها
ناشناس
| Iraq |
۲۱:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
اهاي اونايي كه منفي داديد دقيقا" واسه چي منفي داديد؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
7
91
حکم اسید پاشی رو مثل حکم تجاوز به عنف کنن
علي
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
5
77
كاملا با شما موافقم چاره اين فقط و فقط قصاص است
ناشناس
Netherlands
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
19
75
برای اسیدپاشی مجازات اعدام بهتر است چون پاشیدن اسید بر صورت یک فرد عملا با قتل آن فرد تفاوتی ندارد چون به فرض زنده ماندن او تا آخر عمرش مجبور به زندگی حاشیه ای و در انزوا خواهد شد و عملا از صحنه زندگی کنار گذاشته می شود که این تفاوتی با قتل فرد ندارد و حتی میتوان گفت که از قتل هم فجیع تر است. آنهایی هم که می گویند فرد اسیدپاش چه بسا اصلا خودش خواهان مرگ باشد و آن را رهایی از زندگی نکبت بار بداند درست فکر نمی کنند چون اسیدپاشی نشانه نهایت خودخواهی است. اگر فرد اسیدپاش تا به این اندازه نا امید و درمانده بود که مرگ را بر زندگی ترجیح بدهد دست به خودکشی میزد نه اینکه به صورت دیگری اسید بپاشد. فرد اسیدپاش در نهایت خودخواهی و تکبر اراده می کند که با این جنایت فردی را برای ابد ناقص و از لذت زندگی محروم کند و این نشانه نهایت خشم است که نه به سمت خود بلکه به سمت دیگری نشانه رفته است. در حالتی که فرد جانی نا امید و سرخورده و خواهان ترک زندگی باشد خشمش به سمت خودش گرایش پیدا می کند نه به سمت دیگران.
پاسخ ها
بحیرا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
با مرگ فقط یک بار عذاب می کشه . ولی شخصی که مورد اسید پاشی قرار گرفته هر دقیقه هزاران بار میمیره.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
قصاص صورت گیرد بهتر است. چون حداقل مقابله به مثل می شود و بهترین مجازات خود عمل است.
علي نامداري
| Australia |
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
اتفاقا چون اينزندگي بدتر از مرگ است بايد مجازات اسيد پاشي درمورد اسيد پاش جنايتكار اعمال شود تاعبرت سايرين گردد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۶
عزیز ناشناس! چه بخواهید چه نخواهید در آن لحظات فرد می خواهد انتقام بگیرد، دختر روح آن پسر را نابود کرده، به او خیانت کرده، پسر هم همه دارایی دختر که زیباییش هست را از او می گیرد! قضیه دو دو تای ریاضی است و با هیچ قانونی حل نمی شود! جز زمانی که دروغگویی دختران و خودخواهی پسران از جامعه رخت بربندد
مرصاد
Turkey
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
75
40
مگه همین الان کسانی که اقدام به قتل می‌کنند نمی‌دونن که عاقبتشون اعدامه ولی باز اینکارو میکنن؟ اسید مقابل اسید جوابگو نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
اونایی که از مرگ باکی ندارند و دست به قتل میزنن اعتقادی به دیار باقی ندارند و شاید اعتقاد دارند ولی زندگیشون رو دوست ندارند و براشون مهم نیست که بمیرند برای همین اعدام بازدارنده نبوده
اما کسی که اسید میپاشه زندگی خودش رو دوست داره وگرنه خودکشی میکرد و چون زندگیش رو دوست داره اگه بدونه ادامه زندگیش رو باید با ظاهر سوخته بگذرونه شاید از عاقبتش بترسه!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
اگر همونطوري كه قتل رو انجام دادن سرشون بيارن جوابگو ميشه
نوشین
| United States of America |
۲۲:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
اگه موافقید تشویقی بدن بهشون/انقد ازین ادمایی که ژست روشنفکری میگیرن رو هوا حرف میزنن بدم میاد/نمیدونم چرا حتی روشنفکری ایرانی هم ضد زنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۶
من يك پيشنهاد دارم . كليه اعضاي از دست رفته قرباني را از جاني بگيرند و به قرباني پيوند بزنن و اگر گروه خونشان يكي نبود به كس ديگري بدهند اينطوري هيچ شبهاي براي اقدام يكسان باقي نميمونه. ضمنا اين اسيدپاشي ها ثابت ميكنه مردا خيلي قصي القلب هستند.
نا شناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
0
108
میدونیدمن به چی فکر میکنم به این که اگر یکی از این نامردها اسیدو رو یکی از مسوولان بریزه اونموقع قانون چگونه باهاش رفتار میکنه .......... اون تروریست میشه مطمین باشید اون موقع خیلی راحت اعدام میشه بهمین راحتی
پاسخ ها
زري
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۶
افرين.ريز بين هستيد
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
5
41
پيشنهادات جالبي در مقاله درج شده است.اميدوارم مسئولين براي جلوگيري از تكرار اين عمل وحشيانه و ناجوانمردانه مقابله به مثل را براي مجازات تصويب نمايند.به نيت كاهش موارد مشابه.
SD
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
18
32
بنظر من اعدام خوب است. اسید پاشی به عنوان قصاص دو نفر را مصدوم و زمین گیر میکند. خواهشا نظر سنجی عمومی کنید.
عافیت طلب نباشند که در آخرت به عافیت طلبها بهایی نبخشند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
6
80
به نظر من اگه یه کامیون اسید هم بپاشن درست نمیشه مشکل ریشه ای هستش.یه کم قدیمیتر ها یادشونه که جوونا یه زمانی با ولع دنبال یه ویدئو بودن تا یه فیلم ایرانی زمان قدیم رو ببینین اما الان اگر ده تا فیلمم پشت سر هم پخش کنه کسی نمیبینه چون با آزادی ویدئو و با وجود خیلی چیزای دیگه این مسئله عادی شد.اینم همینه از همان دوران مدرسه همه جا پسر و دختر رو جدا میکنن همه یه جورایی دچار ولع میشن در مردا با اسید و خشونت خودشو نشون میده در خانما هم یه جور دیگه.وقتی بزارن همه انسانها متمدنانه در کنار هم زندگی کنن این مسائل پیش نمیاد.البته میدونم چاپ نمیشه
پاسخ ها
مجید
| Germany |
۱۷:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
عزیز برادر درست میگید هرچه آدمی را محدود کنند حریص تر میشه /و مقصر اصلی صدا و سیماست که بلد نیستند برنامه بسازند /فقط خرافات را رواج میکنند
مهندس علي
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
6
39
بنام خدا
راي مجازات مجرمين اسيد پاشي، با روشهاي مهندسي پزشكي مي توان تا حد زيادي يكسان سازي و معادل سازي كرد. به اين صورت كه دو عامل را مي توان در معادل سازي در نظر گرفت : اول ميزان يا شدت سوختگي و دوم مساحت و محل سوختگي .
مورد اول يعني ميزان اثرگذاري اسيد و شدت سوختگي به چند عامل بستگي دارد كه عمدتاً شامل نوع اسيد- غلظت اسيد – زمان تاثير و ... مي گردد كه ابتدا براي آن مي توان جدولي بر اساس كتب مرجع، مشاهدات باليني و اطلاعات كسب شده از مصدوم تهيه نمود كه با توجه به حالت مصدوم بتوان به اطلاعاتي در خصوص موارد فوق پيدا نمود وشرايط را مجدداً تكرار نمود.
مورد دوم يعني مساحت و محل سوختگي را راحت تر مي توان اعمال نمود و براي عدم تجاوز از حد مقرر مي توان روي بدن مجرم جداسازي يا ايزولاسيون پوششي در نظر گرفت تا سوختگي از محدوده مورد نظر بيشتر نگردد.
تحقيق براي موارد فوق مي تواند بعنوان موضوعي جهت تحقيق و پژوهش دانشجويان رشته هاي مهندسي پزشكي، شيمي و ... و يا حتي يك تحقيق مستقل دولتي انجام گيرد تا جداول دقيق وخوبي براي اجراي اين حكم الهي (قصاص) تهيه گردد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
اين نامت منو كشته "مهندس علي" نيست شما تنها مهندس اين خطه هستي!!!
عزيز دل كسايي كه از اين عناوين استفاده ميكنن به نظر من از يه جور عدم اعتماد به تفس رنج ميبرن وگرنه تو معرفي خودشون از اين عناوين استفاده نميكنن
علي نامداري
| Australia |
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
لطفا اينهمه به فكر يك اسيد پاش نباشيد كه مثلا كمي بيشتر دچار سوختگي گردد بحث قصاص نيست بايد شديدترين مجازاتها اعمال گردد
مهندس علي
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۶
اول عرض كنم كه كلمه اول اين نوشتار"براي" مي باشد.
دوم خدمت برادر ناشناس خودم بگويم كه بهتر است هيچگاه وارد اين مسايل حاشيه اي نشويم و به اصل موضوع توجه نماييم.
سوم بنده حقير اينبار و فقط براي اينكه بدانيم كه بدون دليل نبايد به ديگران انگ و تهمت زد (هر چند اين روزها حسابي عادي و فراگير شده است) بگويم كه استفاده از عنوان مهندس را صرفاً براي اين نوشته ام كه مشخص شود اين نظر يك كارشناس مي باشد ومي تواند شروعي براي يك روند باشد و گرنه بعد از 14 سال كار مهندسي اين اولين استفاده از اين عنوان مي باشد و ...
غلام
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
2
62
تورا خدا حیف نیست که این فرشته ها توسط یه مشت اراذل واوباش مورد حمله اسید پاشی قرار بگیرند وبعد با محکومیت ناچیز به جامعه برگردند وپوزخند به خانواده های قربانیان بزنند!؟ این چه قانونیه!؟ این جرایم در نظرگرفته هم برای سارقین ، قاچاقچیان ،اختلاس کنندگان بسیار ناچیز است وشخص خاطی بطور مکرر بازداشت و مثل آب خوردن آزاد می شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
هیچکدام فرشته نیستند. اما عامل انجام اسید پاشی قطعاً و با هردلیلی، جرمی کرده و باید مجازات مطابق قانون شود. لطفاً جوگیر نشید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۶
فرشته؟؟؟؟؟؟؟؟ چون خانم یا زیبا به دنیا آمده اند فرشته شده اند؟ مرد بودند اینقدر حس انسان دوستی شما رو برمی انگیختند؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
2
28
اسید پاشی . زور گیری. تجاوز و. . . بهتر است مسئولین بیشتر به این مسائل بپردازند این مسائل خیلی وقته تو جامعه ما فراگیر شده و کسی به فکر نیست.ما هم اینقدر نگوییم بهترین مردم دنیا رو داریم
ناشناس
United Arab Emirates
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
0
24
شما براي باتري ماشين باز كردن جاه اسيد نياز داريد فروشنده جه كناهي كرده . با جاقو مي شود ادم را كشت و يا جراحي كرد. بايد با اين ها رفتاري شود كه براي بقيه عبرت شود.فقط تصور كنيد با خود شما جنين كاري مي شد جه مي كرديد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
0
58
اسید پاشی . زور گیری. تجاوز و. . . بهتر است مسئولین بیشتر به این مسائل بپردازند این مسائل خیلی وقته تو جامعه ما فراگیر شده و کسی به فکر نیست.ما هم اینقدر نگوییم بهترین مردم دنیا رو داریم
تند باد
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
0
41
از پیگیری شما تشکر می کنم این موضوع بسیار مهم است باید فورا رسیدگی و پیگیری شود
samarghand
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
1
59
اسید = اسید
محسن
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
5
47
به نظر من اعدام برای این افراد کافی نیست برای اینکه یکبار می میرند و تمام .ولی اگر مقابله به مثل شود می فهمند یک عمر صبح از خواب برخاستن و صورت خود را در آئینه دیدن یعنی چه . البته در این میان افرادی که از قصاص می گذرند مثل خانم .... کم مقصر نیستند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
از اون بهتر این است که درس عبرت برای دیگران می شود.
bahar
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
5
60
فقط اسید در برابر اسید شاید بتواند تا حدودی جلوی این وحشیگری را بگیرد
پاسخ ها
نازی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
با نظرشما کاملا موافقم فقط اسیدپاشی به صورت خودشون تاادم بشن
hadi
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
2
29
اسید مقابل اسید، بهترین راه کار
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
3
28
فقط قصاص!
خبرنگار
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
2
26
«اسید» در برابر «اسید»
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
1
18
تنها راه باقی مانده اجرای اشد مجازات برای اسیدپاش یعنی اعدام است.مگر این جنایت ایجاد رعب و و حشت نمی کند ؟.پس طبق قانون مجازات اسلامی این کار در حکم محارب است و حکم محارب هم اعدام است.به نظر من باید برای تهدیدکننده به این کار هم مجازات سنگین در نظر گرفت.از رییس محترم قوه قضاییه تقاضا داریم این مسئله را با اجرا نمایند.
مجید
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
1
19
ما در کشور ی زندگی میکنیم که همه ادعای مسلمانی میکنند امنیت هر فرد مسلمان باید تامین ودر ار امش اسایش باشند به نظر بنده اینها علفهای هرز هستند که باید از ریشه کند
دریا
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
3
19
بایدبا اینجور ادمها مثل خودشون رفتار کرد تاادم بشن باترسوندن قصاص و دیه ایناادم بشو نیستن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
1
20
بايد بدون صرف زمان اسيد پاش هم مزه اسيد را بچشه انوقت بقيه حساب دستشون مياد. و ازاين غلط ها نميكنن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
4
10
در شرایط فعلی با رواج سریع این کار زشت، فقط اعدام می تواند از تعداد آن بکاهد. قانون باید شرایط جامعه را هم در نظر بگیرد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
11
4
به نظرم جرم اسید پاشی خیلی سنگین است و بدتر از قتل است یعنی فرد هر روز یک بار می میرد ...
و اعدام مجرم منطقی است باز باید علما نظر فقهی اسلام را بیان کنند.
به نظر می رسد اسید در برابر اسید قابل اجراء نباشد و کیفیت مسئله قابل بحث باشد
کوروش
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
5
24
فقط قصاصصصصصصصصصصصصصص
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
5
20
اعدام ولاغیر

ترحم بر پلنگ تیز دندان، خیانت است بر گوسفندان
پاسخ ها
امیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۶
چطور بعضی مواد مخدر اعدام داره ولی حالا که به اسید پاشی رسید نداره؟ قصاص هم که نمیکنن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
3
13
مثل همیشه پشت بام ما وسط نداره یا باید قصاص بشه ویا با پرداخت دیه آزاد.
در صورتیکه از این افراد میتوان در کارهای عمرانی سخت استفاده نموده وشبها به زندان یا گمپها برگرداند حداقل مجازات این زندان با اعمال شاقه هم 30سال باشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
23
2
متهم اصلی اسید است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
این پیام رو حذف کن .
خیل مسخرست .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
7
24
بهتربن مجازات به نظر من حبس های طولانی مدت بدون امکان مرخصی و عفو هست.
مثلا 40 یا 50 سال.
تمام کشورهای دنیا این کارو میکنن و جواب داده
حبس طولانی مدت بدون امکان مرخصی و عفو.
طرف 25 ساله باشه وقتی آزاد میشه 75 سالشه و عملا عمرش تباه شده.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
پول خوراکش رو شما میدی ؟
nazanin
| New Zealand |
۰۶:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۶
pole khorakesh alan az beitolmal bardashte mishe. shoma negarane amniate mardom bash be ja pole khorak...
s
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
11
24
از بعضی تعجب می کنم که راه حل را در اسید جستجو می کنند
دی پی ارامش روانی و فرهنگ سازی باشید
مگر با اعدام این همه قاچاقچی ، امار قاچاق کم شده؟
مردم همه عصبی هستند ، فشار زندگی بیداد می کند ، محدودیتها برای جوانان فراوان است و جوانان یادنگرفته اند با جنس مخالف ارتباط برقرار کنند
کسی که اسید می پاشد کارش از تهدید گذشته
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
12
14
در مقابل كار غير انساني نبايد كار غير انساني كرد بهتر است حبس ابد بدون تخفيف و عفو و مرخصي برايشان در نظر گرفته شود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
13
22
عقيمشون كنيد. تنها راه چاره اينه
ترسش بيشتر از مرگه و بازدارندگيشم عاليه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۶
ترسش اونقدري هست كه اينهمه منفي بگيره. نه؟ اگه تو جامعه چو بيفته كه مجازات اسيد پاشي اينه هيچكس حتي بهش فكر هم نميكنه
خشایار سید شکری
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
3
17
افزایش مجازات وقتی کارآمد است که مجرم قبل از انجام جرم فکر کند،در حالی که در مورد جرائم خشن (مثل اسیدپاشی)مجرم اصلاً به اتفاقات بعدی فکر نمی کند تا از ترس مجازات ،جرم نکند.صرفنظر از آن که مجازات های خشن می تواند به آبرو و اعتبار کشور آنهم در شرایط حساس فعلی آسیب جدی وارد کند.بطور کلی افزایش جرائم خشن در یک کشور نشان دهنده کاهش سطح عمومی تحمل پذیری جامعه است که یکی از دلایل آن وخامت اوضاع اقتصادی و فرهنگی است و تا این مشکلات حل نشود افزایش مجازات هیچ دردی را مداوا نخواهد کرد.
raha
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
1
10
هر عاملی که باعث برهم خوردن نظم عمومی و برهم زدن زندگی خانوادگی شود باید با اشد مجازات توسط حاکمین شرع مجازات گردند که در غیراینصورت فقط به گسترش آن دامن می زنند زیرا جرمی که عواقب وخیمی نداشته باشد قبح آن ریخته می شود و ترسی هم از تکرار آن وجود نخواهد داشت با دو سه سال رفتن به زندان که مشکلی حل نمی شود انگار میره تعطیلات..
ارسطو
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
1
12
هرکی به اندازه یک قطره آب وجدان داشته باشه از این فاجعه تاثر وار که مثل غده سرطانی در جامعه در حال رشد کردنه حکمی جزء قصاص نمیداد و دلیل رشد کردن این غده هم چیزی جزء عدم وجدان و مسامحه کاری مسئولین رسیدگی به این پرونده های دردناک نمیباشد ( ای کاش حتی لحظه ای خود را جای این مضروبین میگذاشتیم تا عمق فاجعه را بهتر درک میکردیم)
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
1
23
چهره دختری را که میتواند زندگی نرمال و عادی داشته باشه یک فرد به خاطر خود خواهی محض اینگونه نابود میکند و نه تنها زیبایی را از او میگیرد بلکه به منظری تبدیل میشود که نمی توانی ببینی! باید قبل از دیدن چهره به شما هشدار دهند!! برای عامل این کار قصاصی فراتر در نظر گرفته شود. اگر بیشتر سوخت، به درک که سوخت. ما تحمل دیدن چهره این دخترکان معصوم را نداریم پس پدر و مادرشان چه زجری میکشند؟
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
3
30
همین چندوقت پیش خانم آمنه از حکم قصاصش می گذره، همه خوشحال میشن،هورا می کشن به مرامش، غافل از خیانتی که این خانم به خودش و هم جنساش کرده، بعد ار این همه تبلیغات و خبر در موردش، بعد از اون همه دوندگی واسه حقش، با دستای خودش همه چیزی رو که بدست آورده بود، حیثیت دختران و زنان ایران رو، ازش می گذره، متاسفم.
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
آخه اون زمان توی اینترنت همه جو گیر شده بودن که قصاص نکنه و...
وقتی بخشیدش همه براش هورا کشیدن ....
حالا می بینم که دوباره عده ای به فکر قصاص افتادن ....
عجبم از این روزگار .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
3
16
اسید در مقابل اسید هم یه نظر من ممکنه فایده نداشته باشه چون مجرم را تبدیل به مار زخمی میکنه که دیگه به هرکسی برسه نیش میزنه و از جامعه انتقام میگیره.به نظر من باید دو دستش را قطع کرد.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۱:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
با توجه به پیشرفتهای سریع علوم پزشکی امکان احیای پوست در آینده وجود دارد بنابراین هر قصاصی به غیر از اسید ممکن است درست نباشد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
0
23
برام سواله که ادم ربایی تا 15 سال حبس و در شرایطی حتی بدتر از اون مجازات داره اما اسیدپاشی که حتی ممکنه و احتمالش هم زیاده منجر به مرگ زودرس مجروح حتی بعد از چند سال بشه با 5سال و دیه مجازات میشه و هزاران چرای دیگه...نمی دونم اگه این جرم در صدر اسلام وجود داشت خداوند چه دستوری به پیامبر (ص)میداد و ایا زندگی با این همه زجر سختتر از مزگه؟
خداوند شیطان رو از همه دور کنه و خودخواهی ها رو کم
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
2
22
تا وقتی انتقام گیری در جامعه ما مذموم نشده با هیچ مجازاتی نمی توان جلوی این خشونت ورزی را گرفت . به کامنتها یک نگاه بیندازید تا عممق فاجعه معلوم شود .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
0
17
ببینید کجای کارمون عیب داره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
3
15
اسید در مقابل اسید و بس
سيروس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
2
9
اعدام بدون محكمه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۶
اعدام واسه این آدما خییییییییییییییلی مرگ راحتیه به نظر من....
اکبر
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
16
6
به نام خدا
من با نظر عصر ایران در این مورد مخالفم.قانونگذار در اعمال قانون محذورات خاصی دارد و شخص مجرم نیز از دیدگاه قانون دارای حداقلی از حقوق می باشد و بزه انجام شده از طرف شخص خاطی ناشی از ضعف در خصوصیات اخلاقی وی می باشد،لذا مقابله به مثل تعمیم ضعف اخلاقی مجرم به قانونگذار می باشد. لذا قانونگذار برخلاف مجرم موظف است در همه موارد اخلاق حداقلی را رعایت کند.
برای حل مشکل اسیدپاشی باید ریشه ای تر فکر کرد و در تقویت اخلاق پایه در جامعه نهایت کوشش را به خرج داد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
0
13
فقط قصاص
حميد
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
2
13
جهت جلوگيري از اين خشونت فقط و فقط يك راه حل وجود دارد
مقابله به مثل : يعني به همان مقدار اسيد با همان غلظت بر صورت مجرم پاشيده شود. قابل ذكر است اعدام ممكن است جوابگو نباشد زيرا وحشت پاشيده شدن اسيد بر روي صورت در بعضي موارد از اعدام بدتر است .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
8
16
اسید برابر اسید چیه باید میله داخ رو زنده زنده کرد تو چششون تا چششون اول در بیاد بعدچند بار اسید ریخت تو صورتشون باید بلایی بزرگتر از اونچه خودش مرتکبش شده به سرشون اورد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۶
شما خودت هم علی الظاهر دست کمی از اون اسید پاشها نداری .
ناشناس
Spain
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
0
7
تا خاک نشدی خاکی باش
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
5
14
در جرم اسيد پاشي ابتدا بايد دودست متهم را از ناحيه مچ قطع نمود و پس از 6 ماه بي دست بودن در ملا عام گردن زده شود .اگر با دو نفر از اين افراد چنين كاري صورت بگيرد ديگر مسالهاي به نام اسيد پاشي وجود نخواهد داشت.
اينقدر بحث و جدل فقهي و علمي نياز نداره.
پاسخ ها
nazanin
| New Zealand |
۰۶:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۶
baba shomaha dige ki hasin? emale khoshonat to jamee baese adi shodane on baraye afrad mishe. habse abad behtarin rahkare ke fard be baghye asib naresone. va farhang sazi baraye ravabete javona.
بحیرا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۶
کاملا با نظر جناب ناشناس موافقم. حدالامکان بعد از قصع دستان ، چشمان مبارک هم کور شود و پس از شش ماه دیگر اععععععععداااااام.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
1
12
من به عنوان یک پسر کاملاً موافقم
پاسخ ها
nazanin
| New Zealand |
۰۶:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۶
che rabti be pesar bodan dare?? hamin chand vaghte pish khanomi ba asid hamsaresho sozond va monja be margesh shod. be onvane ye ensan nazar bedin
هموطن
Denmark
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
1
28
متاسفانه این مشکل با هیچکدام از راهکارهای پیشنهادی ؛ ریشه کن نمیشود .
فرهنگ غلط بر جامعه ما حاکم هست .
جامعه مرد سالاری و ( لوطی گری ) یا بعبارت صحیح تر ؛ عضلات قوی داشتن به معنی حاکم بودن بر سرنوشت دیگران .
این نامردانی که اقدام به عمل شنیع می کنند ؛ خود کاملا دچار عقده های فردی هستند که لابد لاک این عقده ها ؛ طاقت شنیدن جواب منفی از سوی جنس مخالف را ندارند . بقول خودشان می گویند حال که من از دیدن چهره زیبای تو محروم میشوم ؛ کاری میکنم که تو هم از دیدن دنیا محروم بشوی . حتی می گویند تو یا مال من هستی یا مال خاک . معلوم نیست این نامردان ضعیف و ناتوان و سست اراده ؛ به کدامین صفت این حق را بخود میدهند . قلدرانی که نه تنها به جامعه نامحرم هستند ؛ حتی بهخ محارم خویش نیز نا محرم اند .
چاره درد این نوع قلدر بازیها تنها از طریق کار فرهنگی که بدبختانه ما به آن اهمیت نمیدهیم کمی قابل حل میباشد .باید به این نامردان قلدر حالی بشود که اگر دختری به تو جواب رد داد ؛ برو خودت را اصلاح کن چرا که لیاقت و شآن آنرا نداری که مورد علاقه این دختر باشی . مجازات این افراد باید حبس ابد و بدون هر گونه تخفیفی باشد که چون زندگی یکی را نابود کرده ؛ خود نیز از زندگی محروم شود و گرنه بحث دیه و نمیدانم از این حرفها چاره ساز مشکل نیست .
یک قانون سه فوریتی در مجلس و مجازات زندان ابد برای نامردان نامردم .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
چه ربطی به جامعه مرد سالار داره ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۶
خيلي هم ربط داره . نگاه كن به جامعه . پسر هر كاري بخواد ميكنه و ميگه كنتور نميندازه و به راحتي شب را خارج از منزل ميگذراند و .. اينها اصلا در جامعه قبحي نداره ولي خدا نكنه يك دختر يكي از اين كارها را بكنه واويلا است پسر تو كوچه و خيابان پرسه ميزنه و در هيچيك از فعاليتهاي مربوط به خانواده و حتي خودش مسئول نيست لباسش را هم مادر پيرش بايد بشوره و برايش غذا درست كنه انگار چون مرد بدنيا امده محق است. اين جامعه ماست كه مردان را خود خواه و هيز و بي ناموس بار مياره
بحیرا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۶
ناشناس جان پس به چی ربط داره؟ بلا نسبت شما بعضی از مردا اونقدر حیوان صفت شدن که یادشون رفته خدایی هم بالای سرشونه.
آرش
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
0
24
همین امروز تعدا تجاوز به عنف بسیار بیشتر از اسیدپاشی است، در صورتی که در برخی موارد اعدام های علنی هم صورت گرفته است.
اما این جنایات با این قوانین از بین نرفته اند.
آنچه جامعه کمبودش را دارد در لایه های دیگری است. یک انسان چطور تربیت شده است که می تواند به خود اجازه چنین کاری را دهد.

نظارت در نهادهای آموزشی نظارت و آموزش بر سلامت تربیت کنندگان نسل آینده در بلند مدت می تواند مشکل گشا باشد.

در یکه جامعه در صورت معتاد بودن والدین بچه ها را از خانواده ای که صلاحیت داشتن فرزند را ندارد می گیرند در خانواده دیگر پدر معتاد از گدایی فرزندانش ارتزاق می کند.

این شکل برخورد در مقابل جمله اسید = اسید.
دو نگاه متفاوت به یک مساله اجتماعی است. اسید = اسید راحت ترین و عجولانه ترین و ساده ترن تصمیمی است برای اینکه خودمان را از مسئولیت های اجتماعی مان مبرا کنیم.
هیچگاه با انتقام گیری، هیچگاه با مجازات درد آسیب دیدگان از بین نمی رود.
به امید حوصله رسیدگی ریشه ای به مسائل اجتماعی.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
3
26
خداییش غیر از ایران و افغانستان و پاکستان شما تاحالا کجا شنیدید که مردم رو هم دیگه اسید بپاشن؟؟نمی دونم این کار وحشیانه و ترسناک از کی و چطور شروع شده؟؟خدا بهمون رحم کنه
پاسخ ها
علیرضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
من که افغانستان و پاکستان رو هم از شما شنیدم .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
2
10
به نظرمن یک انسان نمای وحشی وددمنش ازکارهای فرهنگی وروانشناسی به خلق وخوی انسانی برنمیگرددولازم است جهت عبرت سایرجانیان بالفطره وبالقوه باانجام قصاص وباایجادوحشت درآنها ازتکرار این عمل شنیع جلوگیری بعمل آورده وعدالت راهم اجراکرد . منهم موافقم اسیددربرابراسید
پاسخ ها
آرش
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
مطمئن باشید اگر کسی جنون داشته باشد از قصاص و مرگ هم نمی ترسد.

اما در واقع باید گفت ما چیزی به عنوان جانیان بالفطره نداریم. هیچ انسانی از اغاز تولد نمی تواند جنایت کار باشد. این فرهنگ دستپرورده بسترهای جامعه است.
بحیرا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۶
آرش جان اگه ما با قصاص اسید در برابر اسید موافقیم نتها به خاطر جبران جنایت فرد نیست . بلکه اگه در جامعه علنا اعلام بشه که قصاص اسید پاشی مقابله به مثل است شاید افرادی که کما بیش این فکر را در سر دارن به خود آمده و پشیمان شوند!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
48
3
اسید در برابر اسید درست و قبول!!!
اما کسانی که با مهریه کلاه برداری می کنند و با ایجاد دید بد در مردان اسید پاشی را دامن می زنند چگونه باید مجازت شوند......
دست بردارید از این تیر زدن های یکطرفه و مقرضانه
پاسخ ها
منتظر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
چه ربطي داره آخه؟؟؟؟؟ اينجور وقتها همه بايد چشمهاشون روباز كنن. نه اينكه وقتي كلاه سرشون رفت بزنن مردم رو ناكار كنن
فاطمه
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
واقعا چه ربطی داره؟ الحمدولله الان تو مملکتمون همه جور کلاه برداری داریم، چه کلاه برداری مهریه ای و چه کلاه برداری با خواستگاری و دهها مورد دیگه
نوشین
| United States of America |
۲۲:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
این کجا و ان کجا...حالت خوب نیس اقا
nazanin
| New Zealand |
۰۶:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۶
akhe che rabti dare?? yani az har ja adam zarbe khord bere asid bepashe????? yad begirim moshkelato jore dige hal konim
سارا
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
1
17
مادخترهابایدبرای حمایت ازخودمون یه وبلاگ بزنیم ودران از سیاستمدارهابرای ایجادامنیت خودمون خواستارقصاص ومقابله به مثل بشیم.دستورهای قضایی بایدبه نفع ماتغییربکند.دیه تنها راه حل نیست.فقط قصاص
مهناز
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
5
28
کاش امنه بهرامی نمیبخشید.بعدازبخشش این دختراماراسیدپاشی چندبرابرشد.اگربه فکرخودت نبودی فکردخترای دیگرراهم میکردی.اکرحکم اجرامیشدخیلیا الان جرات نمیکردنداسیدروروی صورت دختران زیبایی مثل خودت خالی کنند.اشتباه کردی عزیزم اشتباه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
چند برابر ؟
آسمان
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
0
13
فكر كنم مسولان منتظرند تا همچين بلايي اول به خودشون يا خانواده شون بياد و بعد دست به اقدام جدي بزنند .فقط حرف و حرف و حرف...هيچ اقدام بازدارنده اي نيست و با نشون دادن افرادي كه مورد اسيد پاشي قرار گرفته اند خواستند تا كمي آن ها را تسكين بدهند . من هروقت اخبار اين چنيني ميشنوم با خودم فكر مي كنم اگر هر كسي با هر انگيزه اي و هر وقت كيفش بكشه و يك انتقام جانانه از من و خانواده ام با اسيد پاشي بگيره هيچ كاري از دستم برنمياد ...و جايي كه براي اين كار بسيار شنيع هيچ محاكمه و قصاصي نيست ( قصاص كه اون بنده خدا رو به حال اولش برنمي گردونه ولي مي تونه يك عامل بازدارنده باشه) معلومه كه هر كسي دلش بخواد دست به اين كار خواهد زد .
محمد رضا - تبریز
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
0
20
وقتی یه متهم اسید پاشی (مربوط به امنه) رو میبخشند ومیارن میشوننش تو تلویزیون (مربوط به برنامه ماه مبارک رمضان)و با کلی ناز و نوازش ازش استقبال میکنند خوب انگیزه ای میشه برای من جوون که برم اسید بپاشم رو دختره مردم تا شاید رضایت بده منم ببرن تو اون برنامه ... یعنی میشه ؟!!!
reza
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
1
8
آقايوني كه ميگن قصاص راهش نيست بايد ريشه اي رسيدگي كرد .اگه فكري دارند لطفا" ارائه كنند.متاسفانه مدتيه كه مرداي ايراني دارند پا جاي پاي مردان پاكستاني و افغان ميگذارند. جوانمردي و گذشت ايراني داره فراموش ميشه .بايد به اين حال گريست.
ناشناس
United States of America
۱۶:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
1
10
خانم بهرامی . ضمن همدردی با شما بنظرم نباید از تنبیه فرد خاطی میگذشتید . گرچه ما از آنچه بر شما گذشت بیخبریم. تا تنبیهی باشد برای افرادی نظیر این جانیان. بنظرم این گونه افراد از قاتل هم بدترند چون کشتن فرد یک دیه دارد و فرد مقتوول رنجی ندارد اما قربانی اسیدپاشی چه کند؟؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
1
12
واقعا ممنون عصرایران

اسید در مقابل اسید تنها حکم عادلانه ست. خیلی ها که میگن این حکم وحشتناک و غیر انسانیه ، چرا فکر نمی کنند که این بلا سر اون دختر اومده؟؟ این وحشتناک نیست؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
1
21
عزیزان مشکل عصبی بودنه مردمه شادی به طرز وحشتناکی از جامعه رفته همه چیز تکراریه بعضی ها تحملشون بیشتر بعضی کمتر و واکنش نشون میدن به آمار افسردگی تو جامعه نگاه کنین الان هم اعلام کردی رقص و آواز از مهد کودک جمه میشه از همون کودکی فقط غصه و تو سر زدن و غم.فقط بلد هستن همه چیز رو جمع کنن بدون اینکه جانشین بزارن
حسین
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
1
7
هر فردی زمانی شخصا به احقاق حقی که فکر میکنه ازش گرفته شده اقدام میکنه که از اقدام از طریق مراجع قانونی نا امید شده و دستش به جایی بند نیست. باید هر صاحب حقی مطمئن باشه که به حقش میرسه .وگرنه اوضاع میشه همین که هست. ظالم اسوده از مجازات و مظلوم به فکر انتقام یا ....
یک دختر
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
0
22
جدا از همه این مسائل من میخوام بدونم تا حالا چند پسر بخاطر بی وفایی یا جواب رد دادن (یا هرچی که باعث شده این دختران قربانی اسدپاشی شوند) توسط دختران قربانی اسدپاشی شدند؟؟!
قانونمند
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
9
18
من اگه همچين اتفاقي براي خواهرم بيفته هم روي صورت خود اسيد پاش و هم روي صورت پدر و مادر و خواهرش اسيد مي پاشم.
علی علوی
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
3
10
اسید در مقابل اسید این تنها راه برای ریشه کن نمودن این مساله بزرگ اجتماعی است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
6
13
با سلام
به نظر من حبس ابد بهترین گزینه است
مهریس
United States of America
۱۹:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
1
9
ضمن اینکه باید کار ریشه ای و فرهنگی انجام داد, در شرایط حاضر باید دسترسی به اسید هم محدود بشه. بله اسید در ایران امروز از چاقو و اسلحه هم خطرناک تر است. چرا که فرد بجای یکبار, هزاران بار می میره و زنده میشه.
سعید
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
0
23
بهترین و با فرهنگترین کشور دنیا به ادعای مسوولان، ایران، جایی هست که نه تنها حیات وحش و حیواناش از دست مردم در امان نیستند ، بلکه مردمش از دست همدیگه هم آرامش ندارند.
ناشناس
Germany
۱۹:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
8
8
سلام
شاید بهتر باشد برای اینکه کمی منصفانه قضاوت کنیم خودمان را در دو طرف قضیه قرار دهیم. یعنی یک بار فرض کنیم که این دختر خانم خواهر ماست که به این صورت و به عمد کسی او را مورد ظلم قرار داده. و از طرف دیگر فرض کنیم که ظالمی که این کار را انجام داده برادر ماست که حال به یک هیولا تبدیل شده. من یکی به این نتیجه رسیدم که خواهرم هنوز از نعمت راز و نیاز با خدا برخوردار است.و دوست نداشتم برادرم را اعدام کنند تا هنوز فرصت بازگشت به آدم شدن و بنده خدا شدن را داشته باشد. واز طرفی با مجازات او دیکرانی که هنوز نه قربانی اند ونه مجرم نجات می یابند. بنابر این قصاص با اسید به نظر منصفانه تر است تا اعدام.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
merci kheili khandidam
فاخته
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
1
18
عصر ایران نوشت و دوستان هم نظر دادند اما ایا فقط اسید پاشی قبح زیادی دارد وباید چاره اندیشی کرد ؟
هیچ به درصد جرم و بزه هایی که اتفاق یافتد دقت فرموده اید که به تناسب جمعیتی در کجای جداول جهانی قرار داریم؟؟؟
براستی چرا ؟؟ ریشه ی این بیماریها در کجاست ؟ بزه به خودی خود علت نیست بلکه معلول است شما اگر به علت نپردازید با هیچ حکم و قانونی قادر به رفع معلول نخواهید بود . قصاص ،اعدام ،حبس و... هرگز عامل بازدارنده نخواهد بود نیاز به ارایه شاهد نیست ....
جنایت و بزه زمانی اتفاق میافتد که اخلاق سقوط کرده باشد
قبول بکنیم یا نکنیم فرقی نمیکند اما جامعه ما دچار انحتاط اخلاقی شده نگاهی به اطراف کنیم خواهیم دید که جو جامعه ی ما چگونه است اسید پاشی فقط نمود بارزتری است که بیشتر بچشم میاید وگرنه دیگر جرمها کم نیست
اگر عاملی توان بازدارندگی داشته باشد همان مکارم و فضیلتهای اخلاقی است که فلسفه بعثت پیامبران را شکل میدهد مگر نه این است که فرمود مبعث شدم تا مکارم اخلاق را کامل کنم .......
واینکه چرا چنین شتاباک (میسقوتیم!!) ؟؟؟
شاید عده ایی نویسنده را به ارتجاء ارجا دهند ، اما به هزار و یک دلیل عقلی و حدیث نقلی لقمه های ( از هر طریق ممکن و...!) منشاء بسیاری ازنابسامانی ها و در درجه بعد بی تفاوتی خانواده ها در تربیت فرزندان و ملوکی که راهبرد های مهمتری !!! دارند .
خدایا سرزمین مارا از خشکسالی های اخلاقی ، دروغ و ..... مصون بدار
علیرضا محمدنژاد داریانی
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
6
12
نظر تمامی دوستان قابل تامل و احترام است. به عنوان فردی حقوقی عرض می کنم که هر جرم را باید آسیب شناسی کرد. متاسفانه در جامعه ایران بجای حل کردن مساله صورت مساله را پاک می کنند. به لحاظ اصول و موازین حقوق بشری شایسته نیست که اسیدپاش خود گرفتار چنین مصیبتی شود. نباید احساسی برخورد نمود و باید با منطق و عقل و آموزش و فرهنگ سازی به دنبال حل چنین بحرانهایی بود. می بایست جامعه ما خود به دنبال درمان دردهایش باشد. درد را همین جامعه ساخته و چنین بزهکاران سنگدلی را همین جامعه پرورانده است. اصولا اموزه های اسلامی اجازه چنین مجازاتی را نمی دهند. چون مجازات باید برابر جرم باشد و امکان مجازاتی چنین برای مجرمان فراهم نخواهد بود. باید صریح گفت که خشونت ریشه در جامعه ما دوانده و متاسفانه جای خالی عطوفت، مهربانی و جوانمردی و بخشش را گرفته است. انتقام آن هم در شکل پلید نتیجه چنین نگرشی است که به رویش مجرمان می انجامد. همه و همه باید با عقل و منطق و تدوین صحیح و اجرای درست قانون و پایبندی به اصول اخلاقی و آموزش فرهنگی چنین رفتارهای زشتی را که برازنده جامعه دینی و اخلاقی ملت ایران نیست، از رخسار جامعه پاک کنند.
پاسخ ها
ایرانم آرزوست
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۶
رو خودت اسید بپاشن اینقد آسمون ریسمون می کنی؟
جم
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۸
دوست من
بنده دکترای حقوق دارم و باید خدمتت عرض کنم:
اولا طبق چه دلیلی می فرمایید طبق موازین حقوق بشری شایسته نیست اسید پاش خود گرفتار چنین مصیبتی شود؟ (چون موازین باید مدون باشد)
ثانیا اصل اولی در مجازات جرایم موجب ورود ضرر قصاص است (العین بالعین) منتها با توجه به جریحه دار شدن وجدان عمومی قانونگذار باید مجازاتی را به مثابه حکم ثانوی به مجازات قصاص بیافزاید؛ مثل اعدام
ثالثا آسیب شناسی جرم چه ارتباطی با میزان مجازات آن جرم دارد؟ به عبارت بهتر چون باید جرم ریشه یابی شود پس جنبه ارعابی مجازات را تعطیل کنیم؟
لطفا در ارائه نظر دقت کن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
1
9
العین بالعین والسن بالسن. پس اسید هم در برابر اسید. کاملا موافقم
ناشناس
Canada
۲۱:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
3
16
این مسایل عمدتا در جوامع مرد سالار که جقی برای تصمیم گیری مستقل زنان قایل تیستندومخیطهایی که محدودیتهای عیر اصولی روابط اجتماعی اعمال میگردد رخ میدهد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
0
10
واااااااااااااای من ترسیدم.
نکنه تا اصلاح این قانون هوس اینکار به سر خیلی ها بزنه!!!
ماریا
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
0
11
عالیه بهترین گزینه همینه امیدواریم قانون گذاران نیز مثل شما فکر کنند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
0
10
آقایون فقط بلد هستن گشت ارشاذ بزارن به جایی گذاشتن قانون مناسب.
عکس ها تکان دهنده بود
اسید = اسید
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۲۳:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
0
7
پدرشون را در بیارید !!!!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
1
7
واقعاً داغون بود... تازه من می گم اون آمنه هم که رضایت داد الان بیاد از رضایتش صرف نظر کنه و حکم رو اجرا کنه ...
آشنا
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۶
1
11
آقایان اسید در برابر اسید:
برای دزدی سه هزار میلیارد در روز روشن چه حکمی پیشنهاد می کنید؟
فریبا
Iran (Islamic Republic of)
۰۵:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۶
1
10
سلام
اصلا چرا این ماده که بیشتر مصرف آزمایشگاهی داره باید اینقدر سهل الوصول باشه؟ واسه گرفتن یه شیشه کوچیک الکل سفید داروخانه چی کلی نیگانیگات میکنه میگه شاید بخوای بری بخوریش اما به این راحتی باید اسید تو خیابونا بریزه و بعد دنبال قوانین مجازاتی واسه استفاده کننده اش بگردیم؟
بهتره قبل از هر چیز این ماده از دسترس عموم خارج بشه.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۶:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۶
0
12
آیا بهتر نیست هرپدیده ای رابررسی بنیادی کنیم وببینیم چرا اسید پاشی باید دردنیا ایران اولین ورکوردارباشد؟.
حميد
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۶
0
22
جرم اسيد پاشي كمتر از تيراندازي در مدارس آمريكا نيست كاش بجاي اينكه اينقدر به مسائل ديگر كشورها دامن ميزنيم فكري به حال جرايمي كه خيلي راحت در كشور ما انجام ميشود باشيم
حمید همت
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۶
0
6
اسلام بهترین گزینه راجلوی روی ما قرار داده.قصاص
علي
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۶
0
4
اسيد در مقابل اسيد و بس.با تشكر از سايت عصر ايران كه اين موضوع ها را مطرح ميكند تا گوش شنوايي و چشم بينايي پيدا شود و جزئي از درد هاي جامعه را بشنوند و ببينند.
ناشناس
-
۰۸:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۶
1
4
دریافت دیه وهمچنین اعدام مجازات اسید پاش است غیر این خیانت به اون دختران است وخانواده هایشان مسوولان به گوش...
صفا
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۶
1
5
واقعا ناراحت كننده س. فقط چند ثانيه خواهر خودتون رو جاي يكي از اينها تصور كنيد، بخدا ديوانه ميشيد از ناراحتي و فكر.
بايد اين افراد اسيد پاش رو دو تا تير توي پاهاشون شليك كرد و بعد رهاشون كرد تا از شدت خونريزي بميرن.
كسايي كه فكر ميكنن من خيلي احساسي هستم، فقط و فقط 5 ثانيه خواهر خودشون رو تصور كنن كه اين اتفاق براش افتاده و حالا ميخوان يه عمر صورت خواهرشون رو ببينن.
افراد اسيد پاش رو بايد زجر كش كرد تا درس عبرت بشن نه با يه ديه سوري و ساختگي تنبه شون كرد
سعيد
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۶
3
7
انسان تركيبي از حيوان و فرشته است ولي در اين تعريف به حيوان ظلم شده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۶
1
4
انهایی که بر صندلی سبزید به جای آمنه ها دختران خودتان را اسید بپاشند قصاص عین آن را عملی می کنید؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۶
1
3
قصاص همراه با حبس ابد. قصاص بخاطر اينكه فرد مصدوم را او خلق نكرده تا از بين ببره و حبس ابد بخاطر اينكه اين شخص مشكل روحي دارد وامكان صدمه رساندن وتكرار اعمال آنچناني وجود دارد.
سينا
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۶
1
6
اسيد در برابر است اين بهترين راهه چون تو ايران فقط اين روش جواب ميده
ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۶
0
7
ای کاش کسانی که اینکار رو تائید کردند و براحتی به دلیل به قول خودشان بی معرفتی دختر ، اینکار رو توجیه میکنند، یک لحظه ققط یک لحظه فکر میکردند اگر این آدمای بامعرفت خواهر یا مادر یا عزیزشون رو به دلیل بی معرفتی اسید می پاشیدند باز اینچنین قضاوت میکردندو حکم صادر میکردند. ما انسانیم ؟ خدایا چی شده ما کجا داریم میریم؟
نا شناس
United States of America
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۶
1
6
اسید در برابر اسید و اگه از حدی که باید قصاص می شد بیشتر شده دیه براش ببرن و مبلغش رو جریمه براش بزارن به پای جریحه دار کردن عواطف جامعه ودر نتیجه پا به پا میشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۶
1
9
کلوخ انداز راپاداش سنگ است..یک سطل اسید درمقابل یک لیوان اسید.
زهرا
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۶
0
11
باسلام به خاطر خداهم كه شده نظرات بينندگان سايت را به نمايندگان مجلس ارايه كنيدتا فكري براي امنيت زنان ودختران بي پناه كنند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۶
4
3
ضمن قدرداني از عصر ايران براي طرح اينگونه مباحث ، لازم است اينگونه مسائل توسط کارشناسان امر بيشتر مورد بررسي و تحقيق قرار گيرد و ريشه اين جرائم بررسي شود . از 180 نظر بينندگان عزير 60 نفر موافق با قصاص و يا اعدام هستند و اين نشان دهنده ي اين موضوع است که افراد جامعه به اين امر واقف هستندکه مجازات قصاص و اعدام حداقل در جامعه ما عامل بازدارنده نبوده و نخواهد بود از مسئولين امر تقاضا داريم براي کاهش جرائم خشن به فکر راهکاري بهتر باشند . به اميد جامعه اي پاک و عاري از چنين جرائمي .
ناشناس
Russian Federation
۰۱:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۸
1
1
فقط اسید در مقابل اسید . این باید به صورت قانون باشد .
در مورد تجاوز هم قطع آلت تناسلی . مطمئن باشید که هر دوی این موارد جواب صد در صد خواهد داد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۸
1
2
اینکه حالا60 نفرموافق با اعدام هستند وبقیه بی خیال این قضیه تاشایدقانونی بهتروضع شود بنظرمن جواب مناسبی برای این عمل نمی باشدونمی توان با این آمارسطی به این زودی نتیجه گیری کردباید سریعا" قانونی وضع شود تامجرمین رابه وحشت بیاندازد نه اینکه مردم ازآنهاوحشت کنند یک آدم جنایتکار یک باراعدام می شود وراحت می شود ولی این دختران بیچاره بایستی تمام عمر ازاین نکبت وبدبختی عذاب بکشند بدون اینکه گناهی مرتکب شده باشند فقط یک بارخواهران یادختران خود رادرچنین وضعیتی تصورکنید درست است سینه تان درد می کشد قضاص واقعی یااعدام
تصادف مرگبار پژو ۲۰۶ با عابر پیاده در این بزرگراه تهران فرانکو اسبارو عجیب ترین خودرو گلف جهان را نمایش داد (عکس) دیدن این خانه را از دست ندهید؛ خانه ای به قدمت یک قرن در شاهرود(+عکس) جزئیات تازه از قتل خانم خبرنگار/ یکی از بستگان: قاتل در حضور بازپرس خیلی آرام بود این آش اصیل ایرانی شفابخش، بیماری‌ها را از شما دور می‌کند فقط با یک حرکت چوب کبریت، یک معادله درست ایجاد کنید! ایلان ماسک وزیر شد قانون جدید در کره جنوبی برای مقابله با ترامپ! بنزین ۳ نرخی می شود؟ / مسئولین در مورد نرخ بنزین سوپر وارداتی هنوز تصمیمی نگرفتند جزئیات تازه از قتل پزشک یاسوجی سکینه سادات پاد : یک زن نمی تواند حقوقدان شورای نگهبان یا رئیس مرکز پژوهش های مجلس باشد؟ اهمیت ژئوپلیتیک جزایر سه‌گانه‌ی ایرانی در خلیج‌فارس / اعتراف تاریخی انگلستان به حاکمیت ایران بر «تُنب بزرگ، تُنب کوچک و ابوموسی» رئیس جمهور باید به مردم بگوید چه اسب زین کرده ای را در حوزه برق تحویل گرفته خستگیِ شغلی، کنترل احساسات را دشوار می‌کند شکست سنگین دموکرات‌ها در نبرد رسانه‌های نوین