۲۰ آبان ۱۴۰۳
به روز شده در: ۲۰ آبان ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۳
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۲۲۲۸۲۲
تعداد نظرات: ۷۴ نظر
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۷ - ۲۲-۰۴-۱۳۹۱
کد ۲۲۲۸۲۲
انتشار: ۱۳:۵۷ - ۲۲-۰۴-۱۳۹۱

آقایان! سمت های اجرایی محل خدمت است نه نظریه پردازی های دینی


عصرایران ؛ جعفر محمدی - محمود احمدی نژاد ، در اجلاس زنان و بیداری اسلامی ، سخنانی راجع به ادیان الهی گفته و از جمله اظهار داشته است که خداوند دینی به نام مسیحیت یا یهودیت نفرستاده ، بلکه تنها دین الهی ، اسلام است.

چند روز قبل نیز معاون او – محمدرضا رحیمی – سخنانی در باب تلمود ، کتاب مقدس کلیمیان، گفته و قاچاق مواد مخدر در جهان را ناشی از آموزه های دینی یهود دانسته بود ؛ سخنانی که بازتاب وسیع بین المللی داشت و موجی از محکومیت های جهانی علیه ایران را به دنبال داشت.
قبل از این دو نیز ، اسفندیار رحیم مشایی ، بارها بر منبر خطابه دینی رفته و سخنانی در باب دین و امام زمان و حتی نقد انبیا و نظایر این ، گفته است.

نگارنده این سطور ، بر خلاف کسانی که دین را ملک طلق خود می دانند و بقیه را از هر گونه اظهار نظری در این مهم ترین حوزه فکری بشری ، منع می کنند ، برآن است که همه انسان ها حق دارند به فراخور حال و اندیشه خود در مفهوم دین و ابعاد مختلف آن تفکر کنند و حاصل اندیشه های خود را به دیگران عرضه دارند ، هر چند که محصولات فکری آنها ، الزاماً نمی تواند حجیتی در باب دین باشد.

با این حال ، مسأله مهمی که در این میان وجود دارد و در دهه های اخیر به طور گسترده ای شایع شده ، نظریه پردازی های دینی در مناصب مدیریت اجرایی کشور است. بدین گونه که رئیس جمهور نه به عنوان یک شخص حقیقی ، بلکه به عنوان رئیس دولت و نماد مدیریت اجرایی یک کشور ، از تریبون رسمی و اجرایی ، نظریه پردازی دینی می کند و نظرات شخصی او از بلندگوی دولت و لاجرم به عنوان دیدگاه رسمی قوه مجریه مطرح می شود و همین طور است درباره سایر مقامات اجرایی .

این در حالی است که وظیفه مسوولان اجرایی در هر کشوری ، نقد و تفسیر دین نیست بلکه آنان مسوولیت های مهم تری چون کنترل تورم ، رفع موانع رشد اقتصادی ، اشتغالزایی ، تمهید جاده و مسکن ، کاستن از آلودگی هوا ، بهبود جایگاه بین المللی کشور ، جذب گردشگر و سرمایه گذاری خارجی ، مبارزه با معضلات اجتماعی مانند اعتیاد ، کار کردن کودکان ، فحشا و ... دارند و هیچ جای دنیا ، از یک مسوول اجرایی خواسته نمی شود این مسوولیت های ذاتی را ولو برای لحظه ای کنار بگذارد و در باب این که فلان دین حق است فلان دین باطل و خداوند چرا این کار را کرده و آن کار را نکرده و امام زمام کی می آید و کی نمی آید ، اظهار فضل های مکرر نمایند و گاه کار را به جایی برسانند که از یک سو صدای دینداران داخل به اعتراض بلند شود و از دیگر سو ، محافل بین المللی زبان به انتقاد بگشایند که پراکندن حس نفرت دینی کاری است نه شایسته سیاستمداران و دولتمردان.

البته می توان گفت بخشی از این نظریه پردازی های نه چندان عمیق و گاه حتی مبتذل ، خواسته یا ناخواسته این دستاورد را برای مسوولان دارد که انتقاد از عملکرد آنان در حوزه های کاری را به نقد سخنانشان در حوزه های فکری می کشاند و مسوولان پرحرف را از پاسخگویی در قبال وظایف اصلی شان می رهاند.

لب فروبستن از نظریه پردازی در تریبون های اجرایی و به جای آن ، آستین همت بالا زدن و گره از کار خلق گشودن ، بدیهی ترین انتظارات مردم از کسانی است که وقتی برای جذب رأی ، خود را به آب و آتش می زدند ، شعارشان هرگز این نبود که آی مردم ! به ما رأی دهید تا برایتان نظریه پردازی دینی کنیم!
ارسال به دوستان
انتشار یافته: ۷۴
در انتظار بررسی: ۱۰۰
غیر قابل انتشار: ۵۸
رضا
Germany
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۲
1218
189
بعضی نظر ندن فکر می کنن اتفاقی خاصی می افته
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۴
خوب دغدغۀ اصلی مدیران کشورمان همین مسائله چون مشکل دیگری وجود نداره و همه چیز امن و امانه و اقتصاد هم که در حال شکوفایی!!!
ناشناس
Netherlands
۱۴:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۲
491
1659
من با نظر آقای محمدی اکیدن موافقم اما مقاله بالا داره این شعار رو هم رد می کنه: "دیانت ما همان سیاست ماست و بالعکس" به هر حال سیاست با امور اجرایی در هم تنیده است. آقای محمدی نظر شما در مورد این جمله چیه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۴
تو اگه حرف نزنی میگن لالی
رضا
| Kazakhstan |
۰۸:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۴
به منفيهايي كه گرفتي خوب نگاه كن.نظر همه رو ميفهمي
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۴
دعا میکنیم دیانت تون مثل سیاست تون نباشه. چون سیاست ما الان آنقدر پر مشکل و ایراد هست که نباید دیانتمون مثل اون باشه. وگر نه از مشرکین و کفار بد تریم
غولورمرم
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۲
414
146
دوستی که سه دوره جزء روحانیون مجلس بود حکایت جالبی داشت می گف: "هر جا می رفتم می گفتند بفرمائید راجع به موضوع جلسه صحبت کنید کانه با انتخاب یا انتصاب در ایران فرد مسئول در همه رشته صاحب اجتهاد می شود"
بعد از مدتی هم امر بر وی مشتبه می شود که نه تنها فردی غیر عادی ست که بر نا آگاهان استیلای معنوی بل رسالت رفع نا اگاهی از اذهان خلق را دارد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۲
414
164
متاسفانه این گونه نظریه پردازیها آنهم توسط آقایانی که نه کارشناس مسایل دینی هستند و نه در حوزه امور اجرایی توانسته اند کاری برای ملت انجام دهند باعث میگردد نه تنها با بیمبالاتی در اینگونه گفتار صدمات سنگین حیثیتی در عرصه های بین المللی ببار آورند بلکه مردم ناکارامدی آنها را در حوزه های اجرایی به پای دین و مذهب بگذارند لذا این آقایان هم برای حوزه کشور و مردم نامناسبند و هم برای حوزه دین.
هابيل ايران فر
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۲
814
457
مشكل اينجاست كه احمدي نژاد و دارو دسته اش به عمد از اين مطالب بيان مي كنند تا همواره كشور را در بحران نگه دارند و از اب گل الود ماهي بگيرند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۴
زدي به خال
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۲
614
181
شما هر چه قدر و در هر زمینه که بخواهید، مسوولین گرام میتوانند حرف "رایگان" حضورتان ایراد بفرمایند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۲
414
127
عالی بیان کردی ، احسنت

لب فروبستن از نظریه پردازی در تریبون های اجرایی و به جای آن ، آستین همت بالا زدن و گره از کار خلق گشودن ، بدیهی ترین انتظارات مردم از کسانی است که وقتی برای جذب رأی ، خود را به آب و آتش می زدند ، شعارشان هرگز این نبود که آی مردم ! به ما رأی دهید تا برایتان نظریه پردازی دینی کنیم!
جوان تحصیلکرده بیکار
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۲
614
351
نه اینکه ایشان می خواهند مدیریت جهان را بعهده بگیرند لذا بایستی قبل از انجام هرگونه اقدام مدیریتی غربال سازی را انجام بدهند . هیچکس نیت به ایشان بگوید بابا کمر مردم زیر بار گرانی خرد شد .
چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است
راستی چند روز دیگر تاخرداد 92 زمان باقی است ؟
محمد
Germany
۱۵:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۲
614
249
آقایان در مورد این مسائل صجبت نکنند از چه بگویند ، از وضع بد اقتصادی که وجود ندارد از گرانی که نیست از وضع بد کار که خوبه ، خوب وقتی همه چیز سر جاش هست همه مسئولین هم دارند به بهترین شکل ممکن خدمت می کنند و عدالت ورزی رو در ابن مرز و بوم گسترش می دهند خوب دغدغه کاری از سمت خودشون نسبت به مسائل کاری مربوط به حوزه خودشان ندارند در نتیجه وارد عرصه های تفکرات دینی و فلسفی می شوند که به غایت در آن هم توامند هستند. بله چه ایرادی داره خیلی هم خوبه حتی از لحاظ خارجی هم می بینند می گویند ببینید ما تحریمشون کردیم ولی اصلا اینها عین خیالشون نیست. در مقابل تحریم های ما کم نیاوردند.
آرمان
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۲
314
137
دمت داغ!
ناشناس
Germany
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۲
515
84
بی انصافی است اگر گفته شود وظائف تعریف نشده است اما این شبهه قوی است که بی کفایتی را می توان با سخنرانی هائی از این دست برای مدتی پنهان کرد .
سرایدار اخراجی دانشگاه آزاد
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۲
582
1068
عشق من است محمود احمدی نژاد
پاسخ ها
قپانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۳
سرایدار جان جنابعالی ید طولائی در کامنت های محیر العقول دارید نکنه بعدا ثابت بشه مانند خیلی ها ماهی 14 میلیون حقوق میگرفتی راستی بهتر نیست یه کار دیگه پیدا کنی که از بیکاری مجبور نشی هر کامنتی بدی؟
لیلا
Germany
۱۵:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۲
314
112
آقایان عزیز مسئول،
لازم نیست در ازای دریافت حقوق کاری بکنید. فقط توی خانه بنشیند و حرفی نزنید. به خدا منفعتش برای مردم بیشتر است. ما هم راضی تر هستیم.
ناشناس
Saudi Arabia
۱۶:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۲
114
64
احسنت به اين تحليل زيبا
حسین
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۲
214
90
8 ساله فقط دارن نظریه پردازی می کنن.
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۲
214
60
واقعاً حرف دل ما رو زدید.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۲
214
65
احسنت واقعا اينهمه اساتيد حوزه علميه و مراجع معظم تقليد سالها درس خوانده اند و قلم زده اند حالا افرادي كه در زمينه اي تخصص ندارند به همين سادگي مي بافند. شب در خواب مي بينند روز مي بافند. واقعا من مي تونم در پزشكي دخالت كنم. واقعا چون مسوليت اجرايي دارم و چون مردم حقوق آخر ماهشان دست منه مي تونم هر چي خواستم بگم. ما كي مي خواهيم سر جاي خودمون باشيم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۲
214
53
تو اجریی کم میاریم، نظریه پردازی راهکار خوبیه که .......
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۲
273
615
هر چیزی به جاش چرت وپرت نگو خواهشا
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۲
214
36
دست مریزاد
علیرضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۲
214
43
جانا سخن از جانب ما میگویی.
ناشناس
Australia
۱۷:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۲
3
415
خدایا شکر که یک رییس جمهور صاحب نظر درتمام زمینه ها داریم!!
قربانی
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۲
414
107
گلی به جمالت آقای محمدی حرف دل ما رو زدی متاسفانه پرداختن به ماوراء الطبیعه و علوم دینی توسط مقامات اجرایی در سالهای اخیر در داخل و خارج کشور هزینه زا بوده است. جای پرسش دارد که چرا یک مدیر اجرایی تحصیل کرده رشته عمران با انبوهی از پروژه های ناتمام عمرانی ملی درباره مدیریت جهانی، هاله نور، ادیان الهی و... اظهارنظر میکند؟؟؟
hasani
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۲
414
53
شیر مادرت حلال که این جملات را با آب طلا باید نوشت.گل گفتی جعفر جان!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۲
214
59
"شعارشان هرگز این نبود که آی مردم ! به ما رأی دهید تا برایتان نظریه پردازی دینی کنیم! "
شعارشان آوردن نان بر سر سفره مردم بود و چقدر خوب به این شعار جامه عمل پوشاندند.
هادی
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۲
214
39
گوش اگر گوش تو و ناله اگر ناله ی من...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۲
314
235
گل
گفتی
پدرام کرمی
Netherlands
۱۸:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۲
214
50
با عصر ایران موافقم چرا که خدمت به خلق خدا از بالاترین واجبات است نه نظریه پردازی دینی در مقام اعمال حاکمیت.
هموطن
Denmark
۱۹:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۲
414
64
فرمایش شما بسیار منطقی و متین و قابل تقدیر . ولیکن یک اصل را نادیده می گیرید ؛ آنهم اینکه چرا و چگونه بستر مناسب برای اینگونه نظریه پردازیها آماده میشود .
آقای رئیس جمهور و یا معاونش و یا مشائی ؛ وقتی برای موردی دعوت میشود ؛ این بادمجان دور قاب چینها ؛ انچنان آنان را لطافت پیچی می کنند که آنان وظائف اصلی خود را فراموش کرده و به بحث های حاشیه ائی ( گو اینکه ورود به این بحث ها سواد و تجربه کافی مطلبد ) وارد میشوند . تا بحال کسی هم آنها مورد مواخذه قرار نداده و تبعات جهانی و افکار عمومی بین المللی را در نظر نمی گیرند .
حکایت اینها ؛ همان سئوال از ملانصرالدین هست که پرسیدند مرکز جهان کجاست ؛ زیر پایش را نشان داد و گفت : همینجا که من ایستاده ام . حالا اینها هم فکر میکنند عصر رادیو یک موج هست که هر که هر چه میگفت فقط در آن محفل مانده و به جائی درز نمیکرد . اینگونه فرمایشات فقط مصرف داخلی داشته و بازتاب بین المللی . مابقی قضیه همان هست که شما نوشتید .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۲
914
21
مثل همیشه عالی
جلیل باقرزاده اصلانی
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۲
677
4667
آقای نویسنده اینجا جمهوری اسلامی ایران است نه جمهوری کمونیستی چین یا جمهوری همجنس بازان آمریکا که بی دینی را به حدی رسانده اند تا مراسم ازدواج همجنس بازان را درکلیسابرگزار میکنند.اگر مسلمان باشی درقرآن کریم هم آمده :همانا دین درنزد خداوند فقط اسلام است.
واگررییس جمهور مانیز اسلامی باشد باید دیدگاه اسلامی داشته باشد ونظریه های اسلامی بدهد واگر به مذاق شما خوش نمی آید میتوانید مانند آقایان اصلاح طلب دولت قبلی به اسراییل یا آمریکا بروید وآنجا تریبون تبلیغی خودتان را پیدا کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۳
با عمل باید دین را معرفی کرد . ضمنا نظریه پردازی را علمای محترم حوزه به نحو احسن انجام خواهند داد
داود
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۴
آقای باقرزاده .به جای احساساتی شدن منطقی فکر کن.منظور نویسنده این است که هر کسی در اموری که وظیفه و تخصص دارد اظهار نظر کند و تریبون دولت را بجای خدمت ویا به قول خودشان نوکری مردم تبدیل به محلی برای نظرات بی سر تهی کنند که جز هزینه برای مردم مسلمان ایران ندارد.البته در همان قران که همه ما به آن اعتقاد داریم به پیامبر توصیه شده که با اهل کتاب چگونه رفتار کند واز پیامبران آنها به نیکی سخن گفته است .الا ایحال باید قبول کرد که در ابن مسائل بایستی مراجع بزرگوار اظهار نظر کنند.والا هرکس میتوانست یک رساله بنویسد و آن وقت میدیدی که چه ضرباتی به اسلام وارد می شود .پس این بار به جای احساساتی شدن به منطق قضیه فکر کن .چون آقایان از همین احساسات پاک امثال شما سواستفاده کردند و بر جایی نشستهاند که لایقش نبوده ونیستند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۲
414
64
اینها همه از بی سوادی ناشی می شود. وقتی شما حرفی در عرصه مدیریت خودتون داشته باشید هیچوقت به جاده خاکی نمی زنید.
شاهدش: اگر آقایون و خانم ها واقعاً سواد کافی در عرصه مدیریتشون داشتند ، هیچوقت وضعیت مملکت به اینجا نمی رسید و مردم تا این اندازه از بابت تامین حداقل ها زندگی در تنگنا قرار نداشتند.
يك مسلمان ايراني
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۲
314
38
ايا بهتر نيست در كشور در حوزه دين علماي ديني نظر بدهند چرا كه انها اشراف كامل بمسايل ديني داشته و نظراتشان موثر ميافتد متاسفانه اين قبيل نظريه پردازي كه گاه گاهي اتفاق ميافتد نتيجهاش تشديد تحريمها و فشار ان بمردم هست گاهي انسان فكر ميكند شايد عمدي عده اي دارند كه با اين رفتار ها بيشتر مردم را در فشار قرار دهند خدا ميداند
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۲۲:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۲
417
514
مثل موقع دیدن فیلمهای کمدی وقتی می بینم شما وقتی رییس جمهور فعال ومحبوب و مهندس مشایی سخنرانی می کنند وشماها از خشم به خودمی لرزیدو به هر دری می زنیدتا آنها را بدنام کنید اینقدر می خندیم می خندیم....
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۲
214
31
کاش این اضهار نظر هایشان هم درست بود ، راستی در دادگاه عدل الهی اینها کجا هستند من که نمی توانم تصور کنم
ناشناس
Germany
۲۲:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۲
114
20
احسنت
علی
Ireland
۲۲:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۲
114
23
انصافا حرف حساب زدید ولی کو گوش شنوا
ناشناس
Germany
۲۲:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۲
214
91
عالی بود- چیزی که برام جالبه اینه که تو این کشور ماها اکثرا مسائل رو خوب می فهمیم- مثل همین نویسنده که انصافا عالی نوشته- ولی چرا ماها که همه چی رو می قهمیم وضع مملکتمون اینه؟؟ البته جوابش معلومه چون کار دست کاردان ها نیست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۲
365
614
أون موقع كه آقايان تز گفتگوي تمدنها ول ميدادن خفه بودين
نادر
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۲
215
77
از همه بدتر اینه که اینها، همونهایی هستند که همین ایراد را از دولت اصلاحات در بوق و کرنا کرده بودند و برای جذب رأی شعارشان همیشه این بود که آی مردم ! به ما رأی دهید تا برایتان کارکنیم!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۳
114
41
اولین باره که کامنت میدم. واقعا گل گفتی. یکی نیست بگه تو کارت رو بچسب و تو تخصص خودت اگه داری حرف بزن
ناشناس
Hungary
۰۰:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۳
114
36
اینها فقط این یکی را بلدند اگر این را هم انجام ندهند که احساس میکنند حقوق و مزایای که از ناحیه مقام به دستشان رسیده حرام است
محمدعلی
Germany
۰۰:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۳
114
54
جناب محمدی عزیز، اگرچه میدانم خودنیز انتظار اصلاح روش در آقایان را نداری، اما ضمن تشکر از بی تفاوت نبودنت به اینگونه اعمال، بنظر حقیر آقایان رسالتی دارند، که به خوبی در مسیرش حرکت میکنند. خدا به داد این کشور و ملت بزرگ و نجیب برسد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۳
114
23
گل گفتی والله!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۳:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۳
114
60
اکثر مسئولان همه کاره شده اند و سخنران و خطیب و ناصح !!! در صورتیکه هیچکاره اند و بیکاره و نابلد !!! و با این تر وفند فعلا چسبیده اند !!!
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۳
114
16
در بهترین حالت باید انتظار داشت حداقل کسانی که در گذشته وظیفه نظریه پردازی دینی رو بر عهده داشتند، کارهای اجرایی و انجام بدند.
احمد
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۳
214
65
ما در ایران الی ماشاءالله مفسر دینی داریم، کو مرد عمل؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۳
114
36
آي گل گفتي! ولي كو گوش شنوا.
مولا علي (ع) مي فرمايد "حق را بوسيله افراد نشناس حق را بشناس تا مردان حق را بشناشي" متاسفانه در كشور ما بخصوص در سطح اغلب مقامات اين جمله عوض شده و حق را بوسيله افراد و پست و مقام مي شناسند!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۳
214
75
امروزه روز دین مایه نان است برای عده ای آخر انتخابات نزدیک است و صحبت از دین برای عوام الناس پر جزبه .
اما امید همه به اینست که این دنیا برای همه روزی به پایان میرسد و روز حساب بلاخره دیر یا زود خواهد رسید .
آرش
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۳
215
74
لطفا ساکت شما مثل اینکه تو ایران زندگی نمی کنی اینجا ایران همه چی درهم برهم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۳
2
142
عجب!!!!
من تا الان فکد میکردم که خدا و پیغمبر در قرآن گفتند که مسیحیت و یهودیت دین اند خیلی خوب شد که فهمیدم
اسماعیل
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۳
136
615
با سلام به عصر ایران و آقای محمدی
این مطلبی که عنوان می کنم یک انتقاد به شماست اگر خواستید درج کنید نخواستید نگذارید ولی بهش توجه کنید.
بنده تاکنون رسانه شما را کاملا مستقل دیدم که انتقادات سازنده ای را تا حد امکان چاپ می کنید ولی حالا می بینم که از مسیر انتقاد خارج شده و به تخریب رو اوردید.ببینید من هم نسبت به عملکرد دولت بسیار انتقاد دارم ولی نباید اینطور باشد که نسبت به هر چیزی انتقاد کرد. در دنیای مدرن انسانها برای ابراز عقایدشان حال چه دارای مناسب دولتی باشند چه نباشند آزاد هستند. سخنان آقای احمدی نژاد رحیمی و مشایی قابل نقد است ولی اینطور که شما تیتر زدید انگار که آنها حق حرف زدن ندارند. بدون اینکه به محتوای حرف آنها توجه کنید جوری ابراز می کنید که جایگاه آنها به ایشان اجازه صحبت نمی دهد و فقط باید کار اقتصادی بکنند در صورتیکه اینطور نیست اولا آنها در جمعی صحبت کرده اند که از فعالان اقتصادی نبوده اند وصحبت از تورم و اقتصاد جایی ندارد. در ثانی محتوای صحبت ایشان به هدفی اشاره می کند که با تحلیل محتوا و نشانه شناسی می توان به آن پی برد که اینکار از طرف عصر ایران جالب توجه خواهد بود. ثالثا آقای مشایی بدور از هرگونه پیش داوری دارای مطالعات دینی و جهانی بسیاری هستند که نظرات اخیرشان شان در باره جهانی شدن و دهکده جهانی قابل تامل است . حتما که نباید مک لوهان یا یک نظریه پرداز غربی این حرفها را بزند که مورد توجه قرار گیرد.به نظر من شما باید به ازادی بیان قائل باشید تا بتوانید در بین مردم و فرهیختگان جایگاهی که دارید را حفظ نمایید.یک مقدار تحلیل هایتان را منطقی نمایید. مگر سخنرانیهای آقای خاتمی یا رئیس جمهورهای خارجی تاچه حدی در باب اقتصاد بوده یا هست که آنها حق سخن دارند و احمدی نژاد ندارد. لذا 1-نقد هایتان را منصفانه کنید.2-همه چیز را با نگاه بدبینانه نبینید3- بیشتر به محتوا توجه کنید تا فرم.در اخر باید بگویم که حضرت علی می فرمایند گوش کنید به آنچه می شنوید نگاه نکنید که چه کسی می گوید. پاسخ شما مزید امتنان خواهد بود.
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۰۱:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۴
به نظر من و تمام دوستان و همکاران این مقاله جنبه تخریب داشت.می شد از کسی اسم نبرد
ناصر
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۳
114
61
کو گوش شنوا!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۳
260
215
زر نزن بابا
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۳
115
26
درود بر نویسنده این متن امید است بجای این حرفها بفکر اساسی کارشان باشند
ناشناس
Germany
۱۹:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۳
146
214
صحبت پیرامون مسایل ارزشی وفرهنگی واهتمام به آن یکی ازمسئولیتهای مهم سیاستمداران است بالاخص مسئولان کشوری که پیش قراول مسایل ارزشی است اما این بدان مفهوم نیست که صحبتهای نسنجیده ونا پخته گفته شود.شما درتحلیلتان این دومساله را به نحو نه چندان مطلوبی ترکیب کرده اید که درنهایت تحلیل درستی ارائه نمیدهد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۳
214
37
خود کرده را تدبیر نیست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۴
احسنت. با همین یه جمله زدی به خال
دولت زده
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۳
114
49
سالهاست است اکثر مسئولان کشور برای مبرا دانستن اعمالشان از تیغ تیز نقد همین رویه را سرلوحه خود کرده اند. منتها دولت فعلی دیگر شورش را درآورده.
یوخ سول
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۴
114
46
کسی مرغ کوپنی سراغ نداره؟!
آخه من 3 ماهه که مرغ نخورده ام و 2 ماهی ست که لب به هیچ نوع گوشتی نزده ام حتا گوشت . . . !
راستی هیچ میدونین برزیل این کشور دوست و برادر با 200 ملیون جمعیت 180 ملیون فقیر دارد؟! گناه داره واللا بس کنین این بحسها را و بریم به فقرای برزیل برسیم و . . .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۴
114
12
ای ول
حسن
-
۰۸:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۴
114
16
جناب نویسنده ی محترم ، شما بفرمایید در این مملکت چه کسی هست که مقام و مسئولیت سیاسی و یا حتی اداری داشته باشد و در عین حال نظریه ی دینی ارائه نکند ؟! خواهش می کنم فقط یک نفر ، یک نفر به من معرفی کنید!!!
ابوالفضل
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۴
114
61
من بعضی وقتا با خودم فکر می کنم چرا تواین مملکت کسی به فکرمردم آینده مردم نیست حرف هست ها ولی عمل نه نه نه ،حتی خود مردم هم به فکرخودشان نیستند چرا؟
ناشناس
-
۰۹:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۴
115
55
مرغ الان چنده؟؟؟
fgf
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۴
11
117
مرغ نخوری می میری ؟