۲۳ آبان ۱۴۰۳
به روز شده در: ۲۳ آبان ۱۴۰۳ - ۰۸:۵۷
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۵۸۹۴۸۹
تعداد نظرات: ۱۱۸ نظر
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۰ - ۰۹-۱۱-۱۳۹۶
کد ۵۸۹۴۸۹
انتشار: ۱۵:۵۰ - ۰۹-۱۱-۱۳۹۶

از ضعف دموکراسی در ایران تا خودروهای گرفتار در میان برف و کولاک

از ضعف دموکراسی در ایران تا خودروهای گرفتار در میان برف و کولاک
جعفر محمدی*

عصر ایران - فردای شبی که هزاران خودرو در جاده ها و بزرگراه های کشور در میان برف و کولاک گرفتار شدند و از حرکت بازماندند، سخنگوی سازمان راهداری در یک تماس مستقیم تلفنی با شبکه خبر سیما در پاسخ به این که چرا وضعیت این گونه است گفت که امروز جلسه بحران سازمان راهداری برگزار شده است. مجری هم از او پرسید که چرا عصر دیروز که برف باریدن گرفت، این جلسه را برگزار نکردید و آن را به امروز واگذاشتید؟

این سؤال و جواب که بر روی آنتن زنده سیما رد و بدل شد، بهانه اولیه نوشتن یادداشت حاضر شد چرا که بر خلاف آن سخنگو و مجری، سؤال من این نیست که چرا جلسه در فلان زمان برگزار شد یا نشد، بلکه این پرسش مطرح است که اساساً چه نیازی به جلسه بوده است؟

مگر نه این است که وظیفه متعارف و همیشگی سازمان راهداری این است که از راه ها مراقبت کند و کارهایی مانند برف روبی و بازکردن مسیرها را انجام دهد؟ آیا انجام یک وظیفه کاملاً معمولی که سال هاست تکرار می شود، نیازی به جلسه دارد؟!
این چه سرطانی است که بر پیکره مدیریتی کشور افتاده که برای عادی ترین مسائل نیز جلسه برگزار می کنند؟

نقطه بحرانی ماجرا نیز این است که بارش 50 - 40 سانتی متر برف در بزرگراه های کشور را "بحران" می نامند؛ آن هم در شرایطی از چند روز قبل، بارش برف سنگین در اغلب نقاط ایران با دقت بالایی پیش بینی شده و معلوم بود که هفته دوم بهمن ماه، با بارش برف آغاز خواهد شد. با این اوصاف، وای از روزی که جاده های اصلی و شهرهای کشور با برف یک متری و دومتری مواجه شوند!

شرم آور تر این که مشکل مسدود شدن جاده ها، فقط در راه های فرعی و روستایی و دور از امکانات به وجود نیامد بلکه در اتوبان تهران - قم و در مسیر پایتخت به فرودگاه بین المللی امام خمینی نیز صدها خودرو در برف متوقف شدند و چون بین خودروها نیز برف انباشته شده بود، عملیات برف روبی هم به مشکل برخورد کرده بود!
سایر بزرگراه ها نیز حال و روز بهتری نداشتند، از جدیدترین بزرگراه استان تهران که پایتخت را به پردیس وصل می کند تا آزادراه تهران-ساوه و قزوین-رشت و کلی مسیر اصلی و اصطلاحاً "شریانی" کشور.
وقتی راه های اصلی کشور و حتی آنهایی که بیخ گوش پرامکانات ترین شهر ایران هستند، به این روز گرفتار می شوند، باید نگران حال مردمی شد که صدها کیلومتر دور از شهرهای بزرگ روزگار می گذرانند و صدایشان هم به جایی نمی رسد.

برف اخیر، بحرانی در محیط جغرافیایی کشور نبود که نعمت الهی بود بر سرزمینی که سایه رعب انگیز خشکسالی بر سرش سنگینی می کند؛ این برف، بحران مدیریتی موجود در کشور را بار دیگر برملا کرد.

کشوری که با این همه امکانات و نیروی انسانی، با یک برف چند ده سانتی متری فلج می شود، جاده ها و اتوبان های اصلی اش بسته می شوند، قطارهایش مختل می شوند، بزرگترین فرودگاه بین المللی اش، حتی برای نشستن مسافرانی که پروازهایشان لغو شده است، جایی نداشته باشد و شهرداری پایتختش، این قدر لیاقت از خودش نشان ندهد که شبانه درختان را بتکاند تا هزاران درخت دچار شکستگی نشود، مشخص است که نه فقط مدیریت بحران ندارد، که خود درگیر بحران مدیریت است.
این بی عرضگی عمومی در میان مدیران، به این خاطر از پرده برون افتاد که زیر بارش برف، جایی برای پنهانکاری وجود نداشت؛ نگران کننده تر این است که می دانیم نتایج همین سیستم مدیریتی فشل، در بسیاری از عرضه ها، مانند فرهنگ، آموزش، علوم و فناوری، اخلاق، سرمایه اجتماعی، زیرساخت های اقتصادی، سیاست خارجی و ... در کوتاه مدت عیان نمی شود و وقتی خود را بروز می دهد که کار از کار گذشته و کشور، دهها سال از دنیا و حتی همسایگانش عقب مانده است.

در کشوری که داعیه دموکراسی دارد، ریشه همه این نابسامانی ها، ضعف در همین دموکراسی است که باعث می شود شایستگان از مدار مدیریت خارج شوند و ضعیف ترها برای تصدی کرسی های مجلس و دولت رقابت کنند؛ نتیجه اش هم همین می شود که می بینیم: ضعف ها و ضعیف ها دومینو وار ادامه می یابند و کار به جایی می رسد که چند ده سانتی متر برف پیش بینی شده در فصل زمستان برایشان می شود بحران!

*صاحب امتیاز و سردبیر عصر ایران

ارسال به دوستان
انتشار یافته: ۱۱۸
در انتظار بررسی: ۳۹
غیر قابل انتشار: ۵۹
بانی
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۹
1
134
واقعا بحران مدیریتی تو همه بخش های ما به چشم میخوره
پاسخ ها
؟
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۹
بیداد میکنه !به چشم خوردن اتفاقی و هرازچندگاهی میتونه باشه نه همیشه و برای هر م.رد کوچک وبزرگ
ناشناس
| France |
۱۶:۵۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۹
بحران مدیریت نداریم
توهم مدیریت داریم!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۹
1
114
باور کنید داریم افسرده میشیم
حتی یک خبر خوب-باریدن برف- هم باید یه بحران داشته باشه و اعصاب خردکنی برای مردم که مسئولین کجان...اخه چرا ایران اینطوریه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۹
اینجا دیگه ایران نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۰
خخخ هنوز تا 1400 وقت داریم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۹
1
57
یعنی میخوای یجاشو درست کنی می بینی همه جاش ایراده!!اخه چرا واقعا؟
ممنون میشم با این قلم شیوا و رساتون بیاید طی مقاله های جدا جدا این مسئله رو ریشه یابی کنید که از کجا و کی این خشت رو کج گذتشتیم و کجا باید چیکار میکردیم تا الان به این وضع دچار نشیم و حسرت کشور های عربی رو نخوریم...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۰
جوابش چند خط انتهای مقاله است که حذف سیستماتیک افراد توانمند و روی کار آوردن افراد ضعیف و ناکارآمد که فقط بله قربان گو هستند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۹
1
46
کشور تعطیله هم تو تعطیلات بسر میبرن جانم
هر کی فکر اخر عاقبت و اینده خودش و فرزندانه
پیری و کوری دارن اقایون
نفرمایید
اذری
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۹
1
48
درود به سردبیر اگاه و خوشفکر عصرایران ، مثل همیشه عالی بود ، من هر وقت نوشته های خوب و دلسوزانه را میخوانم ناراحت میشوم که مسئولین رده بالا،نه اگاهند و نه دنبال یاد گرفتنند! کشور باید هر روز سیرقهقرا داشته باشد ! . متائسفیم .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۹
1
36
جلسه میذارن که به هم پاس بدن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۰
و البته میوه و چایی و نسکافه بخورن چون از بس بحرانی مدیریت کردن خسته هستن خسته
ناشناس
Germany
۱۶:۲۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۹
2
37
نمی دانم چه بنویسم که قابل انتشار باشد ،
فقط می گویم که ناامیدم ، روزی که کرمانشاه درگیر زلزله شد ، ایمان داشتم مردم آن دیار تا عید و بهار در سرما خواهند ماند ،
همانطور که می دانستم می شود با یک فراخوان بین المللی ، 30 هزار کانکس را در یک هفته تهیه کرد ،
حتی می شد از کانتینر به عنوان کانکس استفاده کرد و راحت تر اینکه می شد این جمعیت آواره را به طور موقت در جنوب کشور اسکان داد تا عملیات بازسازی تمام شود .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۹
2
37
جالب اینجاست که همین نهادهایی که خود به صورت غیر مستقیم در ایجاد این بحرانها نقش اساسی دارند، طلبکارانه نهیب می زنند و شاکی می شوند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۹
1
26
سلام و هزاران سلام به عصر ايران ، واقعا دست شما و همكاران عزيز شما درد نكند تا كي بايدچوب مديران بي كفايت و ندانم كاري آنها را بخوريم تاكي
واقعا جاي تاسف دارد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۹
1
22
آفرین بر تو عصر ایران
سید
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۹
1
23
الحق و الانصاف حرف دل ما رو زدی .واقعا این مدیران چکار می کنن اصلا فهم مدیریتی دارن . مگه کشورهایی که همیشه برف و باران دارن چکار می کنن که اینها نمی تونن انجام بدن.
همه اش درگیر دعواهای سیاسی هستن و از مردم غافل شده اند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۹
1
18
حق با نویسنده است اماکو گوش شنوا؟ همه جای مملکت همین اوضاع است. بیایید دانشگاه ببینید چه افتضاحی به راه است. بوی گند همه جا را پر کرده!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۹
1
37
تاختن به مسولان ناکارآمد و نقد به آنها که درست کار نمی کنند خوب است ولی به دو نکته باید توجه کرد 1 . مگر ما مردم از چه فرهنگ برتری برخورداریم؟! به نوع رفتار هایمان با یگدیگر و با محیطمان نگاه کنیم به شیوه زندگیمان میزان مسولیت پذیری فردی اجتماعیمان، تک تکمان از همان بی کفایتیها بی فرهنگیها مسولیت ناپذیریهایی که دیدنشان در میان مدیران کشور کلافه مان می کند به طرز بیمارگونه ای رنج می بریم. 2. شدیدا و عمیقا از عضویت در جنبش غرغر و ظهور در نقش اپوزیسون عقل کل کیفور می شویم و احساس سرآمدی می کنیم کافیست نگاهی به شبکه های اجتماعی تلویزیونهای ماهواره ای و گفتگوهایمان در جمع خانوادگی و در سطح جامعه بیندازیم ، ما خود چه می کنیم ؟! وقتی به میزان حساسیتمان به عنوان مردم به عنوان شهروند نسبت به تکالیف فردی و اجتماعیمان و به میزان مسولیت پذیریمان فکر می کنم راستش خودمان را شایسته کشوری با مدیران بهتر و مسولان با کفایت تر نمی دانم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۹
فرهنگ غلطمون هم نتیجه ی همین آموزش غلطه که محصول همین مدیریت غلط و شل گرفتن قانون ها و مماشات با قانون گریزان هست، پس همش باز هم بر میگرده به مدیریت ضعیف
صادق ق
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۹
دقیقا با شما موافقم. من نیز فکر می کنم نقدهای ما تا زمانی که برای عبور از دوران «گذار» نباشد و به منزله راهکارهایی منطقی و متناسب با سیستم حاکمیتی نباشد، کارها درست نخواهد شد. در کوتاه مدت، همه ما باید از خودمان شروع کنیم و در هر پست و جایگاهی هستیم، کارهایمان را به درستی و با دقت بالا انجام دهیم. من خودم در سیستم بانکی کشور شغول به فعالیت هستم و انصافاً ضعف مدیریت سنتی و نارکارآمد را با پوست و خون و استخوانم درک کرده ام در واقع متاسفم که بگویم واقعا مصداق شعر فردوسی غیور، هنر خوار شد، جادویی ارجمند، نهان راستی، آشکارا گزند.
هر کس دلش برای این کشور مادرمرده می سوزد، باید از خود و خانواده اش شروع کند. همین.
با تشکر از جناب آقای محمدی که قلمی سوزنده و تابناک دارند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۹
4
55
وقتی شورای نگهبان هیچکس رو تائید صلاحیت نمیکنه و هر بار افراد ضعیف و انگشت شمار تائید میشند چه انتظاری هست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۹
7
24
آقایان روحانی ، وزیر راه و وزیر مسکن از مردم شریف ایران عذرخواهی کنید بابت تمام قصور و کوتاهی که طی این چندماه داشته اید و هزینه های جبران ناپذیری را بر مردم وارد ساخته اید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۰
این که هر مدیر و مسئولی که کوتاهی کند باید عزیرخواهی و استعفا کند امری درست است که سالهاست نه تنها استعفا که عذرخواهی هم نمی شود! مگر بهبهانی وزیر وقت بابت سقوط هواپیمای هر وقت کل مجموعه
در ارومیه عذرخواهی کرد؟ هر وقت مدیریت سابق اعم از بالاترین مدیر اجرایی که رییس جمهور است تا پایین ترینشان و کسانی که در روی کار آمدن آنها نقش داشته اند از مردم عذرخواهی کردند، روحانی و بقیه مدیران فعلی هم از مردم عذرخواهی می کنند.
از نوشته ات پیداست که جهت رضای خدا نمی نویسی و اصلا متن خبر و تحلیل بالا را نخوانده ای! صرفا جهت کوبیدن کسانی که هم خط سیاسی ات نیستند نوشته ای! بخشی از مشکل مملکت ما هم همین سیاسی بازی هاست!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۹
3
23
با بحث بحران مدیریت کاملا موافقم و لی مقصر خود ما هم هستیم... یه زنجیر چرخ مگه چقدر جا میگیره تو صندوق عقب ماشین؟؟ زنجیر چرخ باید از ابتدا تا انتهای فصل سرما تو ماشین باشه... خودمون سهل انگاری میکنیم بعد ماشین توبرف گیر میکنه مسیر ماشینهای دیگه رو مسدود میکنه و این چرخه معیوب باعث اتفاقات چند روز اخیر میشه...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۹
9
17
با یک مهندس در شرکت بحث میکردیم راجع به همین مسایل .
ایشون میگفت در مملکت ما آدم توانا وجود ندارد !
بهش گفتم وقتی دایره انتخاب را هر روز محدود و محدود تر کنید مسلما آدم توانا حذف میشود!
ولی با کمال اطمینان این حرف را رد میکرد
ناشناس
United States of America
۱۶:۵۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۹
1
22
بعد میگن چرا مردم مایوسن. خب مردم ول شدن به امان خدا. مردم فقط ابزاری برای تحصیل ثروت یه عده خاصن.
ثناگو
France
۱۶:۵۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۹
1
26
اینهمه مدیر و مسئول داریم که شدن آقا بالاسر مردم و استاد نطق و خطابه و فعال نمایی هستند و کارشون فقط دادن دستورات عجیب و غریب و تحلیل های عجیب‌تر و نشان دادن غلط و درست از دید خودشون به مردم هست و در مواقع بحرانی ناپدید میشن و جیکشون در نمیاد یا فرار به جلو میکنن و از مردم هم منتقدتر میشن و مشکلات رو میندازن گردن دیگران
اینها برای چی تو بودجه سهم دارند و از بیت المال دارن حقوق میگیرن؟

ضمنا از این مسئولین عزیز درخواست میکنم روشنگری کنن تو این قضیه ناکارآمدی و غافلگیری مسئولین در مواجهه با معضلات برف و بوران نقش دشمنانی مثل آمریکا و عربستان و ... چی بوده؟!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۹
منظور کدوم مدیر و مسئولان؟
ناشناس
United States of America
۱۶:۵۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۹
3
16
آیا مسولین، نمیگیم برابر حقو بشر یا حقوقی که شما قبولش ندارین. برابر تقیدات و معتقدات خودتون شرعا موظف به رد مشاغل به اهلش نیستد؟ بابا دست بردارید از سر این ملت
رئیسی
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۵۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۹
1
13
بسیار عالی ... واقعا همینطور است که نوشتید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۵۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۹
1
19
دلیلش اینه که مدیریت بحران یک کار نیست بلکه شغلیه تا اشتغال زایی شده باشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۰۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۹
1
10
جالبیش اینه که برای دستگاهی که نخبگان رو از دور خارج می کنه هم تو بودجه ردیف داریم /
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۰۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۹
0
8
سلام واقعيت اين است
ضعف در همین دموکراسی است که باعث می شود شایستگان از مدار مدیریت خارج شوند و ضعیف ترها برای تصدی کرسی های مجلس و دولت رقابت کنند؛
علی اعلی
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۱۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۹
0
5
1_واقعا از هر قانونی و هر نکته مثبتی سوء استفاده میشه میگن جوانگرایی ؛نخبه گرایی ؛صالح سازی وکادر سازی می بینی نفری که من دوست دارم صدر همه گزینه های انتخاب کارمند تا مدیر می باشد 2_عدم نگرش سیستمی بدین مفهوم که اصل سیستم مملکت باشه بعد سازمان بعد اشخاص
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۱۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۹
0
7
خروج هزاران نفر از افراد شایسته این کشور هر سال ؛ که هر کدام به دلیلی شهروند درجه یک محسوب نگردیدند نتیجه ای جز سپردن امور به افراد بی لیاقت ندارد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۳۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۹
2
5
ما در اکثر زمینه ها لازم داریم که مدیر لایق از دیگر کشورها وارد کنیم و از کشورهای پیشرو در هر زمینه ای کمک بگیریم تا کم کم پا به پای آنها یاد بگیریم و بتوانیم بدون آنها کار کنیم. و از این توهم خود بزرگ بینی و شعارهای توخالی دست برداریم. همه ی مدیران ما چه حاضرین و چه کسانی که به اصطلاح به آنها ظلم شده و کنار گذاشته شده اند زیاد تفاوتی با هم ندارند. حالا یه عده میگن خیلی از ایرانی ها در بهترین جاهای دنیا کار میکنند و مدیر هستند.درسته ولی همان ها هم زیر نظر همان استادان غربی درس خوانده اند و از آنها چیز یاد گرفته اند...
وحيد
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۴۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۹
9
0
دوستان اصلاح طلب و عصر ایران جا خالی میدن و این مدیریت غیر مطلوب در بحران رو هم ربط میدن به شورای نگهبان.....

مگه همین اخوندی وزیر راه جزو 3 نفر اول ستاد موسوی تو 88 نبود؟!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۴۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۹
0
6
خدایا در جریان هستی کشور ما دقیقا داره به کدوم سمت میره...
کاش تلوزیون و سایت و فضای مجازی و هیچی نبود، لااقل کم تر باخبر میشدیم و کمتر حرص می خوردیم .
هر چی بیشتر میفهمم بیشتر از همه چی نا امید میشم...
علی
Canada
۱۷:۵۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۹
0
1
واقعا از شما نویسنده محترم تعجب میکنم که تا این اندازه خوش بین و پر توقع هستید! معلومه وقتی اغلب افراد سر جاشی واقعیشون نباشن و همه دنبال حاشیه و زیرآب زنی تو سیستمهای اداری برای حفظ قدرت خودشونو و جناحشون و سیاسی کاری باشن فرصت برای کارای اساسی که زمانبر و خسته کننده هست نمیمونه. (البته همه همت میکنیم که بر عکس جلوه کنیم). اصلا جای تعجب نداره باید خدا روشکر کرد که بد تر از این نشد. اگر همین اندازه بارون میامد احتمالا نصف شهرها زیر آب بودن الان.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۹
0
8
کارهایی مسئولین ما هیچ شباهتی به خدمت و تلاش و ... نداره
دارم مطمئن میشم مسئولین محترم تا نابودی کامل این کشور دست از تلاش بر نخواهند داشت.
انصافا تا حالا که در این راه خیلی موفق بوده اند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۹
0
6
با سلام آقای رئیس جمهور مردم ایران به شما رای دادند و از شما انتظار دارند چرا افرادی که صلاحیت حضور در دولت تدبیر و امید را نداشتند دوباره در برای کابینه جدید انتخاب کردید سوء مدیریت در بخش بحران های مربوط به زیرساخت های کشور کاملا محرز است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۹
0
6
(در کشوری که داعیه دموکراسی دارد) !!!
عجب !مطمئن هستید؟؟
ناشناس
Germany
۱۷:۵۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۹
0
4
ریشه همه مشکلات در اینست که آدمهای ناکارآمد با پارتی بازی و پاچه خواری به سمتهای مدیریتی گماشته میشوند و هنر آنها فقط بله قربان گویی است نه برنامه ریزی برای حل مشکلات. تا زمانیکه آدمهای متخصص و توانا را از پستهای مدیریتی کنار بزنیم همین آش است و همین کاسه. در خصوص جلسه مدیرت بحران نیز متاسفانه گذاشتن جلسه در تمامی ادارات مد شده و دلیل آن هم اینست که آدمهای ناتوان که در پستهای مدیریتی هستند دانش و توان تصمیم گیری ندارند و مجبورند برای هر کار جزئی جلسه بگذارند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۰۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۹
0
5
این در تاریخ داستان فلان کشوری خواهد بود که تعهد ظاهری بر تخصص واقعی تفوق یافت
ابراهیم
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۱۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۹
0
4
بسیار مطلب بجایی بود. واقعا ضعف دموکراسی از ریشه ای ترین معضلات کشور است . یکی از اساسی ترین کارها حفظ همین سطح از دموکراسی و ارتقا اون هست .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۲۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۹
0
4
همه این ها نتیجه فرار مغزهاست
ایران در آینده ضربات به مراتب سهمگین تری از این قضیه خواهد خورد.
sara
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۵۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۹
0
6
خدا خير بده هر كي اين مقاله رو نوشته
جانا سخن از زبان ما مي گويي
تا كي بايد چوب بيكفايتي مديران رو بخوريم والا داريم مي ميريم ديگه بچه هامونم بزرگ شدن
وحید
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۵۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۹
1
4
تا موقعی که نظام ارزشیابی واقعی برای مدیران وجود نداره و اونها به هیچ کس پاسخگو نیستند و همیشه طلبکار هم هستند، صحنه برای جولان مدیران ضعیف فراهمه. واقعا مایه تاسفه.
farhad
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۱۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۹
2
1
تو کشورهای دیگه هم بارون و برف می آید ولی هم راه داری و شهرداری و هم پلیس خوب عمل می کنند اما دیگر اینقدر بزرگ نمی کنند خوب برف می آید نمیشود گفت جلوی برف را بگیر یا اون جا رو بگیر خوب برف هم مثل خیلی چیزها مهم شهرهای دیگر و کرمانشاه نیست مهم کودک فوت شده نیست مهم حاشیه و سیاست و رانت است که به جان این کشور افتاده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۳۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۹
6
2
چرا مردم با وجود هشدارها اومدن تو خیابون اون هم بدون تجهیزات؟
فقط به مسئولین بلدید حمله کنید؟
واقعا نقش مردم این وسط چی هست؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۳۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۹
0
0
اساساً چه نیازی به جلسه بوده است؟
امان از جلسه ها جلسه ها جلسه ها
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۳۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۹
0
2
اميدوارم يه روز به اين درك برسيم كه مدير خوب وارد كنيم
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۴۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۹
0
5
خلایق هر چه لایق !!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۴۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۹
1
4
وقتی فقط 45 درصد بودجه کشور و فقط 15 درصد قدرت کشور در اختیار دولت باشد بهتر از این نمی توان کشور اداره کرد
امید
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۰۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۹
0
2
وقتی ژن خوبها، نجومی بگیرها و پورشه سوارها مدیریت جایی را دست بگیرند وضع بهتر از آنچه نوشتید نمی شود.
سعادتی
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۰۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۹
0
3
الان سه ساعته تو ترافیک گیر افتادیم هر جا میرسیم وضع همینه خدا به داد مردم برسه. اسلامشهر و اطرافش اوضاع خیلی اسفناکه. اسلامشهر انگاری شهرداری و شورای شهر نداره
مهندس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۰۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۹
0
4
بی عرضگی عمومی در میان مدیران....تا دلت بحواد عرضه دارن در گرفتن پاداش و حقوق نچومی...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۱۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۹
0
4
اینقد بی عرضگی و بی وجدانی به عینه دیده میشه که حتی بارش برف هم برامون دیگه نعمت الهی نیست که انگار لعنت الهیه
با دیدن برف نه تنها خوشحال نمیشیم بلکه همش نگران حوادث تازه ای هستیم
با دیدن برف تصویر هموطنای بی پناهمون از جلوی چشممون رد میشه
زلزله زده ها
کارتون خوابها
مسافرا و بیمارای تو راه مونده
تصادفات بیشتر جاده ای
و مرگ هموطنامون
...
میگیم و مینویسیم با اینکه میدونیم همش آب در هاون کوبیدنه
م ت
Germany
۲۰:۳۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۹
0
5
ازاین نوشتار خیلی خوشم امد
واقعا مدیریت در کشور تبدیل به یک بحران شده!پاچه خواری و ریا و دروغ تبدیل به مشخصاتی شده که لازمه داشتن پست شده ،ژن خوب بماند که جای خود دارد!
مجلسیان و دولتیان همه مدیحه سرای فصل الخطاب شده اند وچپاول وغارت اموال ایران به انحا مختلف ادامه دارد
دلمان خوش است که توپ وتانک وموشک داریم!دریغ از ذره ای مردم داری!نوزادی از سرما میمیرد ،جوانی خود را به پایین پرت می‌کند پیرمردی برای مداوای فرزندش کلیه آش را میفروشد و خانمی برای نان بچه اش....... میفروشد
ومن هنوز ...!!!
سیامک
Germany
۲۰:۴۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۹
0
6
وقتیکه رابطه جای ضابطه را میگیرد دیگر تخصص در آن جامعه معنی ندارد. از سردبیر محترم در تعجبم که ادعا میکنید جامعه ایرانی "مدعی دموکراسی" است؟ اگر دموکراسی بود اینهمه بدبختی و ضعفها بر جامعه حاکم نبود! وقتیکه رسانه های خوبی مثل عصر ایران خود سانسوری بکنند و در نقش شفاف سازی یا ترانسپارنت امورات پرده برداری نتوانند بکنند میشود همین آش و همین کاسه که میبیند!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۴۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۹
0
5
از مدیریت پیر و فرتوت و ناکارآمد چه انتظاری دارید. از زمان انقلاب تا حالا حدود صد نفر همه پستهای کلیدی را گرفته اند و به نوبت به هم پاس میدهند. به جوانان تحصیل کرده هم که فرصت نداده اند و در نتیجه یک خلا مدیریتی ایجاد شده که تا سالها از آن رنج خواهیم برو.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۴۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۹
0
0
خود شما کاری به شایستگی ندارید و فقط جبهه سیاسی برایتان مهم است. هر کسی در جبهه شما باشد تایید و در غیر این صورت رد می شود.
حمید
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۱۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۹
0
3
"بی عرضگی". با مسما ترین کلمه ای که می توان در مورد اکثریت مطلق مدیران مملکت بکار برد.
ناشناس
Germany
۲۱:۲۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۹
0
3
متشکر بخاطراین تحلیل عالی ----- واقعیت این است که شایسته سالاری در ایران مدت ها ست که از مدیریت کشور رخت بربسته و مناصب دردست عده ای خاص دست بدست میگردد. (مانند ارث پدری) ---- بیچاره مردم ...
چکو
United States of America
۲۱:۲۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۹
0
5
وقتیکه مدیران میانی حتی -مثل مدیران کل-(جسارت نشود)مستراح اختصاصی داشته باشند ،نتیجه همین میشود.انهاییکه درادارات دولتی کارکرده اندبخوبی میدانندقریب باتفاق مدیران تخصص کاری ندارندولی وابستگی بجایی دارند،پس نتیجه معلوم است.حضرات هم به زدوبندهایشان مشغولند.گرفتاری که پیش امدیا تقصیربرادرزن بدبخت صدام حسین است ویااسراییل. چندسال پیش خراسان رابه3استان تقسیم کردند،هیچکس نگفت یک استاندار قوی وباتدبیر رابفرستیدوبعداداره استان رابسنجیدشماباادمهای کوچک نمیتوانیدکاربزرگ بکنید.متاسفانه جان مال وروزگارمردم بازیچه تعدادی انگشت شمارقرارگرفته است،که بازنشستگی هم ندارند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۳۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۹
0
3
راهداری قزوین از بی کفایت ترین راهداری هاست

مسیر بعد از ابهر تا قزوین رو از روز شنبه برفروبی نکرد و انباشته شدن برف باعث بسته شدن این مسیر بادخیز شد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۵۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۹
0
4
مشکل اصلی فرهنگ مردم است مدیران هم بخشی از همین مردم هستند بیخودی مردم را طلبکار نکنید. علی رغم پیش بینی چرا این همه اتومبیل راهی جاده ها شدند. هجوم می بریم برای خرید دلار و معترضییم چرا دلار گران شد، سکه انبار می کنیم معترض گرانی آن هستیم . در برخورد با یکدیگر گوش هم دیگر را می بریم و از عملکرد دیگران شاکی هستیم و مثال های بسیار دیگر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۰
بسیار عالی اشاره کردید. دقیقا همین موضوع است
ایلهان
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۲۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۹
0
4
توجه داشته باشیم که مدیریت دست خود ما مردم است و مسولین فقط خدمتکار هستند . بنابراین مشکل در ضعف فرهنگی مردم است که می نشینند تا یکی بیاد و نجاتشون بده بلکه باید رفت و یقه اون خدمتکار ضعیف رو گرفت. باید خودمون هم حضور داشته باشیم تا خدمتکارانمون هم مجبور به خدمت رسانی بشوند.
مردم ما هنوز مزه اتحاد و دوموکراسی رو نچشیده اند.
ناشناس
Canada
۲۲:۵۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۹
0
3
اگر مثل کانادا برف میومد و هوا سرد میشد، ایران چه اتفاقی می افتاد؟:) از ماست که بر ماست
کاربر
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۱۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۹
0
0
دقیقا با شما موافقم ، واسه تعویض کارت ملی رفتم اداره پست مرکزی مشهد همه کارمنداشون آدمای بیسواد بودن یعنی واقعا داشتم شاخ در میاوردم یه اداره به اون بزرگی یه کارمند درست درمون اونجا ندیدم ، یعنی آدم با سواد دیگه نداریم !! حالا این یک مثال همه جا اینطوریه .
خسرو
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۲۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۹
0
2
دستمریزاد به فکروگفتارنویسنده اینه انتخاب خودمان است مدیران پیروفرتوت ازاین بهترنمی شود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۳۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۹
0
0
وقتی قلم بدستلنی چون شما تمام هم و غمتان رو بکار میبرید تا هم دسته ایهاتون رو بر سر کار بیارین، عاقبتش هم همینه دیگه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۳۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۹
0
2
وقتی کیسه ای انقدر پرشده است که حتی اضافه بر ظرفیت چند برابری ان است کیسه پاره میگر دو تهران همان کیسه ایست که بعضی بدلیل منافع خود میلیونها انسان را به سمت ان در طی سالیان روانه کرده وحاضر هم نیستند که از ان بگذرند و به روشهای مختلف مردم را به سمت شهرهای کوچک سوق دهند وهر کاری که در این ساختار انجام شود بدلیل نادرست بودن ساختار هیچ نتیجه ای از ان بدست نمی اید که حتی همان کار مفید دوباره خود به یک معضل تبدیل میگردد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۲۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۰
0
0
حسن روحانی رئیسه و نجفی هم شهردار / زیر مجموعه شون رو هم خودشون انتخاب می کنن/ چه ربطی به دموکراسی داشت؟ به همه جا چنگ می زنی تانگی بزرگترات که مملکت دستشونه بی عرضن...
سیامک
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۳۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۰
0
2
با سلام - باید این جملات را با آب طلا نوشت و بر سر در محل کار مسئولین اجرایی کشور آویزان کرد.
برف اخیر، بحران نبود که نعمت الهی بود؛ این برف، بحران مدیریتی موجود در کشور را بار دیگر برملا کرد.
کشوری که با این همه امکانات و نیروی انسانی، با یک برف چند ده سانتی متری فلج می شود، و شهرداری پایتختش، این قدر لیاقت از خودش نشان ندهد که شبانه درختان را بتکاند تا هزاران درخت دچار شکستگی نشود، مشخص است که نه فقط مدیریت بحران ندارد، که خود درگیر بحران مدیریت است.
این بی عرضگی عمومی در میان مدیران، به این خاطر از پرده برون افتاد که زیر بارش برف، جایی برای پنهانکاری وجود نداشت
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۴۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۰
0
2
عرضه مديريت يك برف رو هم ندارند، وضعيت زلزله زدگان كرمانشاه پيشكش! ٣ روزه كه پرواز من به استانبول لغو هست علي الحساب!
طلبه
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۴۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۰
2
2
خلايق هر چه لايق شما ليستي راي داديد و تبليغشو مي كرديد حالا بكشيد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۵۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۰
0
1
درود بر شرف نگارنده عزیز و بزرگوار...

عصز ایران عزیز ، اینجا ایران است کشور رابطه ها نه ضابطه ها...
ای کاش بجای رابطه سالاری ، شایسته سالاری در ارکان مدیرتی کشور حاکم گردد.
ناشناس
Germany
۰۱:۰۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۰
0
2
همه عالی گفتند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۲۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۰
0
2
احسنت به نویسنده واحسنت به کسانی که نظر دادند و اما تا زمانی که در ایران بجای عمل شعار وحرف باشد و هیچ مسولی پاسخگو نباشد وخود را بالاتر از ملت ومردم وسرور وولی نعمت مردم بداند وضع همین وبدتر ازاین خواهد مسولیت باید بر اساس معیارهایی از جمله: تخصص ، علم ودانش، کارایی، راستگویی و صداقت ، ایرانی الاصل، شجاع، قاطع، توانمند از نظر روحی وجسمی و۰۰۰باشد مدیری با مردم و کارکنان خود فاصله دارد واز صبح تا عصر خود را اتاق کار حبس می کند ومحل کار را بنگاه اقتصادی خود وخانواده نموده ودنبال معامله ، استفاده از اینترنت جهت مصارف شخصی خود وخانواده در خارج از ایران است وضع بهتر خواهد شد مگر فرزندان مردم با فرزندان برخی از اقایان چه فرقی دارند که انها دراز کشور تحصیل وتجارت وگردش می کنند و جوان دیگری با هزار بدبختی در تامین هزینه دانشگاه وا مانده ؟!!!
سیدعلی علوی
Iran (Islamic Republic of)
۰۳:۱۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۰
6
0
من فقط یک سئوال در مورد تیتر و لیدتان دارم. ضعف دموکراسی در انتخابات مجلس درست! شورای شهر هم نظارت استصوابی داشت؟ همین شما تکرار نکردید و شورا را بردید؟ شهردار تهران را کدام شورا گذاشت که حالا بر سوء مدیریتش مهملات می بافید و کوتوله کوتوله می کنید؟!
ای کاش شهامت داشتید و میگفتید نجفی استعفا! نه این که بیایید تکرار کردنتان را با مهملات نوشتن هم بزنید که بوی گندش عالم را پر کند.
مرتضی
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۰۳:۱۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۰
2
0
من تو انگلیس زندگی میکنم. فقط اینو بگم که مدتها قبل یک برفی اینجا بارید و همه چیز واقعآ فلج شد حتی ماسه و نمک هم به اندازه کافی تدارک نتونستن ببینند و پروازهای هیترو چند روز فلج شد و مسافرها رو زمین خالی و رو ساک ها شون میخوابیدند. نباید بی انصافانه قضاوت کرد.
ناشناس
Germany
۰۵:۱۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۰
0
0
از سایتی که از ترس یا محافظه کاری یا نظر مخالف خودش نظرات منتشر نمیکنه غیر از این نوشتار وضع مملکت بهتر نخواهد شد یه سوزن به خودتون بزنید یه جوال دوز به دیگران
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۶:۱۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۰
0
4
خداوند تبارک و تعالی می داند که در ایران برف ببارد مملکت دچار مشکل و بحران خواهد شد.
بنابراین نتیجه می گیریم که اگر بارش برف و باران کم شده، دلیلش می تواند همین باشد.
ناشناس
United States of America
۰۷:۳۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۰
0
1
همه مشکلات مربوط به مدیریت های روابطی است . مدیران ناکارآمد که فقط جلسه تشکیل می دهند که کار را به زمین دیگران شوت کنند .
ضیاء
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۳۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۰
0
1
درود بر شرف سر دبیر محترم سایت وزین و مستقل عصرایران جانا سخن از زبان بی زبان ملتی می گویی که با سابقه تمدن و فرهنگ درخشان به این روز سیاه نشسته از بی کفایتی مدیران نالایق
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۴۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۰
0
2
جلسه پشت جلسه و سپس گرفتن حق جلسه از بیت المال
فرامرز
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۵۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۰
1
1
با سلام
همه دوستان و نویسنده گرامی، کاملا درست بیان نمدندند اما از یک چیز هم نباید غافل شویم که همه این مطالب را ما در شرایط نرمال بیان کردیم، اما با یک بررسی می بینیم که دیگه هیچ اداره ای شرایط نرمال نداره، با عدم جذب نیرو و تحمیل نیروهایی که از طریق روابط وارد ادارات شدند و از سوی دیگر، کوچک ترین اعتبار و بودجه ای برای رفع موانع کوچک در ادارات نیست که حتی برای رفع موانع کوچک دچار مشکل می باشند، چه رسد به مواقعی که اسمش را حالت اضطرار و یا بحرانی بگذاریم. پولها جای دیگر خرج می شود و ما یقه ادارات را گرفته ایم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۰۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۰
0
2
آقاي محمدي حق جلسه هاس ميليوني بحران مديريتيه جانم
ناشناس
Malaysia
۰۸:۱۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۰
0
2
این حرفا فاییده ای نداره . تا بوده همین بوده
ناشناس
Slovakia
۰۸:۱۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۰
8
1
آقاي محمدي تا زماني که اصلاح طلب ها همه کاره بعد از انقلاب بودند و اکثر قوه مجريه دستشون بوده، مشکلات کشور حل نخواهد شد. حالا شما هي خيال بافي کن.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
علی
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۲۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۰
0
0
آقای محمدی حرفی برای گفتن نذاشتی.
ناشناس
Slovakia
۰۸:۲۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۰
0
0
درود بر سردبير سايت عصر ايران !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
فقط جهت اطلاع از
تجارب ساير کشورها:
حمیدرضا جلایی‌پور، دیگر فعال اصلاح‌طلب طی یادداشتی با اشاره به تجربیاتش از معضلات مشابه در هنگام بارش برف و نزولات آسمانی در آمریکا و اروپا و در دفاع تلویحی از نجفی نوشته است:

- دو بار در لندن برف ۵ سانتیمتری آمد و شهر برای دو روز کاملا فلج شد، اتوبوس و مترو کار نمی‌کرد و اغلب معابر و پیاده‌روها تا وقتی برف آب شد، برف‌روبی نشد.

- در آکسفورد یک‌بار سه‌ساعت در جاده‌ی کمربندی شهر در گره ترافیکی ناشی از برف چند سانتیمتری گیر کردیم.

- در بوستون که شهری سرد و برفی است، حتی یک‌بار هم کوچه‌مان برف‌روبی نشد و بعضا چند هفته‌ی متوالی نیم‌متر برف در اطراف کوچه بود، مسئولیت برف‌روبی با خود خانه‌دارانِ کوچه بود و پرهیزِ خانه‌داران از برف‌روبی روبروی خانه جریمه داشت.

- در زمستانِ پرینستونِ کوچک هم یک‌بار بیش از یک‌هفته کوچه‌مان پر از برف ماند و صرفا بعضی از خانه‌داران، مسیر رفت و آمد ماشین‌شان را پارو کردند.

- در استانبول یک‌بار برف ۱۰ سانتیمتری شهر را برای دو روز به کلی فلج کرد، محله‌مان ۲۴ ساعت برق و گاز نداشت و حتی در پیاده‌راه مرکزیِ استقلال و اغلب کوچه‌های محله‌ی مرکزیِ سلطان‌احمد هم تا وقتی برف آب شد شن‌ونمک‌پاشی نشد.

http://noandish.com/fa/news/69305
زهرا
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۲۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۰
0
0
احسنت
یک دوست
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۲۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۰
0
1
با سلام خدمت همه دوستان
درست است که کشور ما بحران های سختی را پشت سر گذاشته اما بحران اصلی امروز بحران مدیریت است نه مدیریت بحران.
از سوی دیگر اعتراض ما همواره به مدیران و مسئولان است چه زمانی باید به نوع نگاه و رفتار خود اعتراض کنیم. به طور قطع چیزهایی است که تغییر کرده نگاه ما به انسانیت و همنوع دوستی تغییر یافته است.
چرا پس از زلزله در کرمانشاه قیمت کانکس به یک باره افزایش یافت آیا این شرط انسانیت است. چرا دنبال این هستیم به هر بهانه ای در هر شرایطی خدمات خود را گران کنیم و از شرایط سختی که مردم گرفتار آن هستند ثروت کسب کنیم. آیا نباید یک بار این رفتار خود را نقد کنیم. اگر به مسئولان معترضیم کمی هم به رفتار خود معترض باشیم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۰
0
1
دمکراسی هه هه
علی
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۰
1
0
من یک دختر خاله دارم متخصص گفتار درمانی ، بهش پیشنهاد دادم برای ریاست جمهوری دوره بعد کاندید بشه ، یک کمی فکر کرد بعد گفت : واقعا چقدر پرت بودم که تو دوره قبل شرکت نکردم !!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۰
0
2
این بحران مدیرتی نتیجه فیلتر هایی است که اعمال می شود.
ایلیا
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۰
0
0
دروو بر نویسنده این متن،
زمانیکه فارغ تحصیلان دانشگاهی بیکار و افسرده به دنبال کار باشند، پیشبینی چنین روزهایی آسان بود....
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۰
0
1
بله. بحران واقعی در مدیریت داریم
خوب گفتید که:
نگران کننده تر این است که می دانیم نتایج همین سیستم مدیریتی فشل، در بسیاری از عرضه ها، مانند فرهنگ، آموزش، علوم و فناوری، اخلاق، سرمایه اجتماعی، زیرساخت های اقتصادی، سیاست خارجی و ...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۰
0
2
اين آقاي ناشناس 08:18 وسط دعوا نرخ تعيين مي كنه !
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۰
2
0
بحران مديريتي كشور ناشي از ناكارآمدي مديريت ليست اميد است كه هم در دولت، هم مجلس و هم شوراي شهر و شهرداري به وضوح ديده مي شود. متاسفانه برخي سياسيون به خاطر منافع جناحي يا سكوت اختيار كرده اند و يا با دلايل غيرمنطقي در حال سرپوش گذاشتن هستند و به نوعي در اين بي كفاتي سهيم هستند.
amir
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۰
0
1
احسنت...درود بر نویسنده مطلب
واقعا مشکل از وسایل و تجهیزات نیست
نبود مدیریت باعث مشکلاته
مهدي
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۰
0
2
غروب دوشنبه مسير ميدان جهاد تا عوارضي تهران قم و عوارضي تهران قم تا فرودگاه رو كه كلا نيم ساعت بيشتر راه نيست 6 ساعت تو راه بوديم اومدن برف روبي كردن وسط جاده رو يادشون رفته برف هم تلنبار شده ماشين ها من نميتونستن حركت كنن بيشتر از 1 روز از بارش برف گذشته اين از وضع جاده اكثر كوچه ها پر از برف پياده رو ها يخ زده اكثر ايستگاههاي تاكسي و اتوبوس كار نمي كردن سيستم حمل و نقل ناكارمد وضعيت روشنايي معابر با يه برف قطع و وصل ميشه و خاموشي هاي مكرر
آقاي روحاني روي صحبتامون با شما و وزراي ناكارامد شماست فرقي نميكنه بين دولت شما و دولت بي فكر قبلي
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۰
1
1
نجفي شهردار بي كفايت تهران بايد استعفا دهد.
از ليست اميد نا اميد شدم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۰
3
0
اخوي انتظار داشتيد مسول ماله وزارت امورخارجه بياد چي بگه؟!
تمام سوالات يامين پور هنوز علامت سوالش در ذهن مخاطبان برنامه باقي مانده

چند دروغ زيبا از زبان عراقچي:
- پولهاي بلوكه شده آزاد شد
- پول نفت فروخته شده در اختيار ايران قرار دارد
- تمام تحريم هاي مربوط به برجام برداشته شده
- افزايش قدرت ايران در منطقه به واسطه برجام
- آمريكا و غرب به واسطه برجام نميتوانند تحريم هاي جديد بر ضد ايران وضع كنند!
- آمريكا در صورت خروج از برجام هزينه پرداخت ميكند!
- صنايع هسته اي ما به واسطه برجام پيشرفته تر ميشوند!
- و....

خداقوت عراقچي!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۰
0
5
بزرگترین اشتباه روحانی اینه که هنوز مدیران دولت قبلیو از سطوح پایینی برکنار نکرده و این مدیران هنوز مخفیانه به کارشکنی دارن ادامه میدن.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۴۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۰
0
4
فقط می تونم بگم مقاله ظریف و نکته سنجیانه ای بود. حالا مدیران عرضه ندارند و اصلاً به این مباحث توجه نمی کنند بحثی دیگر است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۰
1
2
تا وقتی که ارزش مدیر توانا چه اصلاح طلب و چه اصولگرا رو ندانیم وضع ما همین است.وقتی اصولگراها سر کارن مشکل همش تقصیر اصلاح طلبهاست و وقتی اطلاح طلبها میان هیچ اصولگرایی رو قبول ندارن.همین میشه که زحمات یکی مثل قالیباف دیده نمیشه یا یه مدیر اجرایی مثل محسن هاشمی میشینه پشت میز اونوقت یه پشت میز نشین مثل نجفی میشه مدیر اجرایی.
لعنت به سیاسی کاری و منفعت طلبی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۰
0
4
بزرگترین بحران کشور بحران فرهنگی است همه چیز رابه گردن دولت و شهرداریها نیاندازید همه از وضعیت رانندگی و آمادگی فردی در مواجهه با برف در جاده ها و شهرها با خبریم . در ضمن در آمریکا و اروپا هم که نه دچار خشکسالی هستند و نه سوء مدیریت ما را دارند هر ساله چندین بار اتفاقاتی نظیر ایران می افتد که البته صدا و سیما با آب و تاب اخبار آنرا بازگو می کند .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۰
1
4
سلام خدمت خوانندگان و نویسنده متن فوق.
تقریبا همه نظرهای مردم مربوط به این نوشتار را خواندم اما غیر از دو راهکار عملی(استفاده کردن از زنجیر چرخ و عدم استفاده زیاد از خودروهای شخصی در این برف نسبتا شدید) ، مابقی به انتقاد از مسئولین وزمین وزمان پرداختند این انتقادها نشان از بی مسئولیتی همه مردم می باشد.مگر مدیران از کره ماه به ایران آمده اند؟ آنها هم با همین فرهنگ بزرگ شده اند که دیگران را مقصر بداند و لاغیر . سیستم آموزشی ایران(شامل سیستم رسمی آموزشی والگوهای موجود ) چکار مریضی حاد ومزمنی هست که روز به روز وضع آن وخیم تر شده وسقوط آن نزدیک می باشد .مردم عزیر لطفا، لطفا، بیدار شده و به فکر ایران عزیرمان باشیم ومنتظر عصای موسی نباشیم .تقاضا دارم به مشکلات کشور مثل مشکلات خود بنگرید وبه فکر راهکار عملی برای مردم باشید شاید روزی مسئولان هم بیدار شوند
ناشناس
United States of America
۱۰:۳۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۰
1
4
باید یک ستاد جدید ایجاد بشه واسه اینکه تاد مدیریت بحران رو دز زمان بحران مدیریت کند!

این شهردار تهران رو هم بگید که که مدیریت شهرداری فقط فحش به قبلیها نیست.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۰
2
2
تا 1400 همينه
آذری
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۰
1
3
خواهشمندم از سایت عصر ایران این مطلب را حتما در سایت خود قرار دهد. چون من به اتفاق زنم شصت ساعت تمام گرفتار برف وکولاگ در خود عوارضی قزوین به زنجان گرفتار شدیم .شماره بلیط 26660 از مقصد قم به مرندبود.بخدا قسم به ائمه اطهار قسم هیچ مسئولی از راهنمتایی ورانندگی همون پاسگاه عوارضی تا راهداری و هلال احمر و استانداری قزوین و امام جمعه و 110 و هیچ اداره مساعدت نکردند به هیچ عنوان فقط و فقط یک شام بعداز سی و چهار ساعت که نا امید شده بودیم توسط یک خیر وانسان دوست با اتوبوس خود ما را به امام زاده حسین ابن علی ابن موسی الرضای قزوین آورده و در حسینه جایمان دادوهلال احمر در ساعت دوازده شب غذای سرد و چایی دادند و همانن زندانی اگر بیرون جهت خرید مایحتاج میرفتی باید التماس و دعوا میکردی تا مجددا در حسینه پذیرش بشی و خلاصه فلاکت و بدبختی تمام در حسینه حاکم بود و از صبح مجددا در عوارض قزوین ماندیم تا راهها مثلا باز شوند .خدا میداند زن وبچه طی این مدت چه کشیدن.
جلال
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۰
1
2
دیشب بعد از 2 روز معطلی در فرودگاه دوحه که در کمال احترام و مسئولیت پذیری پرسنل قطرایرویز بود به فرودگاه امام رسیدیم و حکایت شروع شد و یک کمدی درام واقعی بود. 3 ساعت روی باند معطل شدیم و خلبان عصبانی بود که چرا فرودگاه یخ زدگی تاکسی وی رو اعلام نکرده. بعد از کلی علافی، هواپیما در انتهای پاویون دولتی خدمتگزار متوقف شد و قرار شد با از طریق پلکان پیاده شویم ولی خنده دار این که ماشین خمل پله توان حرکت در برف را نداشت و پس از تلاش فراوان از سمت راست به هواپیما چسبید و دیدیم حتی چند تا پله رو هم از یخ پاک نکردند. پرسنل قطری از هواپیما پتو بردند و روی پله ها انداختند. همه با ترس سر خوردن پیاده شدند و اتوبوس نیامده بود و .... بعد از 7 ساعت گذشتن از فرود هواپیما رفتیم دم در که سوار تاکشی بشویم اما ذهی خیال باطل! اصلا همه رها کرده اند اوضاع فرودگاه را و بی عرضگان وزارت راه و بی عرضه تز از آنها مدیر فرودگاه وقتی لیاقت کنترل اوضاع را ندارند بهتر است درب فرودگاه را ببندند و به چریدن از بیت المال ادامه دهند. مردم تو یخ و سرما بدون تکلیف و تاکسی تا ساعت ها نتوانسه بودند به خانه بروند. بی عرضگی رسم شده و بی لیلاقتی هنر مسئولین
تصادف مرگبار پژو ۲۰۶ با عابر پیاده در این بزرگراه تهران فرانکو اسبارو عجیب ترین خودرو گلف جهان را نمایش داد (عکس) دیدن این خانه را از دست ندهید؛ خانه ای به قدمت یک قرن در شاهرود(+عکس) جزئیات تازه از قتل خانم خبرنگار/ یکی از بستگان: قاتل در حضور بازپرس خیلی آرام بود این آش اصیل ایرانی شفابخش، بیماری‌ها را از شما دور می‌کند فقط با یک حرکت چوب کبریت، یک معادله درست ایجاد کنید! ایلان ماسک وزیر شد قانون جدید در کره جنوبی برای مقابله با ترامپ! بنزین ۳ نرخی می شود؟ / مسئولین در مورد نرخ بنزین سوپر وارداتی هنوز تصمیمی نگرفتند جزئیات تازه از قتل پزشک یاسوجی سکینه سادات پاد : یک زن نمی تواند حقوقدان شورای نگهبان یا رئیس مرکز پژوهش های مجلس باشد؟ اهمیت ژئوپلیتیک جزایر سه‌گانه‌ی ایرانی در خلیج‌فارس / اعتراف تاریخی انگلستان به حاکمیت ایران بر «تُنب بزرگ، تُنب کوچک و ابوموسی» رئیس جمهور باید به مردم بگوید چه اسب زین کرده ای را در حوزه برق تحویل گرفته خستگیِ شغلی، کنترل احساسات را دشوار می‌کند شکست سنگین دموکرات‌ها در نبرد رسانه‌های نوین