۲۳ آبان ۱۴۰۳
به روز شده در: ۲۳ آبان ۱۴۰۳ - ۰۸:۰۰
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۷۴۶۳۶۳
تعداد نظرات: ۵۵ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۹ - ۲۲-۰۶-۱۳۹۹
کد ۷۴۶۳۶۳
انتشار: ۱۰:۵۹ - ۲۲-۰۶-۱۳۹۹

90 دقیقه گفت‌وگو/ با قانون منع جذب بازیکن با مربی خارجی موافق هستید یا خیر؟

در 90 دقیقه گفت‌وگوی امروز در مورد قانون منع جذب مربی و بازیکن خارجی با هم گفت‌وگو می‌کنیم.زمان این گفت‌وگو 90 دقیقه است. از ساعت 11:00 تا 12:30، نظرات ثبت شده بعد از این ساعت منتشر نخواهد شد.

عصرایران- بعد از داستان پیچیده مارک ولیموتس سرمربی سابق تیم تیم ملی و بدهی 6 میلیون یورویی فدارسیون فوتبال به او، مسؤولان امر تصمیم گرفتند که ورود مربی و بازیکن‌های خارجی به فوتبال ایران را ممنوع کنند تا به خیال خود با این کار بار بدهی‌های خارجی فوتبال ایران کم شود.

در 90 دقیقه گفت‌وگوی امروز می‌خواهیم در مور این موضوع با هم گفت‌وگو کنیم.

90 دقیقه گفت‌وگو/  با قانون منع جذب بازیکن با مربی خارجی موافق هستید یا خیر؟

 

1- با قانون منع جذب بازیکن با مربی خارجی موافق هستید یا خیر؟

2-این قانون به رشد فوتبال ایران و مربی‌های ایرانی کمک می‌کند؟

3-این روزها بحث بازگشت استراماچونی به استقلال مطرح است. به نظر شما این قانون شامل او خواهد شد؟ آیا با بازگشت این مربی ایتالیایی به فوتبال ایران موافقید؟

4-مقصر بدهی‌های تیم‌های ایرانی به بازیکنان و مربی‌های خارجی کیست؟

5-بهترین بازیکن و مربی خارجی که فوتبال ایران آمده، کیست؟

زمان این گفت‌وگو 90 دقیقه است. از ساعت 11:00 تا 12:30، نظرات ثبت شده بعد از این ساعت منتشر نخواهد شد.

____________________

بیشتر بخوانید؛

90 دقیقه گفت‌وگو/ کدام برنامه‌های صداوسیما را نگاه می‌کنید؟

90 دقیقه گفت‌وگو/ نویسنده محبوب شما کیست؟

90 دقیقه گفت‌وگو/ خواننده مُجاز مورد علاقه شما؟

90 دقیقه گفت‌وگو/ در دوران خانه نشینی چه بازی‌هایی انجام می‌دهید؟ با دیگران به اشتراک بگذارید

ارسال به دوستان
انتشار یافته: ۵۵
در انتظار بررسی: ۲۱
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۲
27
49
بله. دلالها این مربیان را عموما به علتهای غیر فنی به تیمها قالب میکنند. تنها نتیجه اش هم نابودی سرمایه کشور و همچنین بالا رفتن نرخ مربیان داخلی است.
پاسخ ها
حسنی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۲
اگر مسئول فوتبال از دلال رودست میخوره، نشانه ضعیف بودن اون مسئول هست نه قوی بودن دلال
کار درست این هست که افراد متخصص بر سر کار باشند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۲
این نظرسنجی خوبه
ولی انصافا خبر تیتر یک چیز دیگه ایی نبود؟
دلار خودرو تدبیر برجام تحریم بردار....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۲
مسلماً موافقم . اصلاً این همه خرج برای فوتبال چه منفعتی برای کشور دارد؟ این پول را بدهند به چهارتا طراح و مهندس خودرو یا ساختمان یا کشاورزی به جایش ده برابر منفعت نصیب کشور می شود . آن وقت که زیر ساخت درست شد . و فوتبال کاملاً خصوصی شد هرکاری دلشان خواست بدون بودجه عمومی کشور بکنند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۲
10
54
مربی خارجی بیاد ولی عرضه داشته باشید باهاش قرارداد درست وحسابی ببندن.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۲
43
41
این قانون بطور واضح برای نفع تیم محبوب وزیر وضع شده.چون تیم محبوب وزیر امکان توافق با برانکو و کالدرون را برای بازگشت نداشت ولی استقلال در آستانه توافق با استراماچونی بود.اگر هم هدف پول هست که بازگشت استرا به نفع بیت المال هست و هم این که این افزایش سرسام آور قیمت بازیکن ها به ضرر بیت المال.
پاسخ ها
علي
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۲
ديگه حال آدم بهم ميخوره از اين ادبيات سخيف استقلاليها.بابا يكم بزرگ شيد ديگه.
البته از طرفداراي تيمي كه تيمشون تو پنالتي 6 تا گل ميزنه و واقعا فكر ميكنن 6 تا گل تو بازي زدن توقع بيشتر نميره
حامد
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۲
19
35
فقط مربی خارجی وخوب میتونه خوب کار کنه ، اگر درست انتخاب بشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۲
13
33
اره مربی کار آمد با قرار داد دقیق
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۲
23
33
بله کاملا موافقم . خسارت های ناشی از مربیان خارجی و بازیکنان از بیت المال توجیه ندارد. بخش خصوصی در جذب ایرادی ندارد.
ناشناس
Germany
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۲
0
41
اگر کسی که چنین قراردادی بسته بود محاکمه می‌شد دیگه چنین اتفاقی نمی‌افتاد.
و البته یادتون باشه این آدمها هیچکدام گاگول نیستن قطعا پای منافع مالی پشت پرده در میان هست.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۲
13
18
صد در صد
Homi
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۲
10
21
مربی خارجی خب عملکرد بهتری داشتن ولی اگه سبک سنگین کنیم میبینیم ارزش نداره بخاطر موفقیت های نه چندان بزرگ ، پول از بیت المال خارج بشه
به نظرم باید قرارداد هامون درست بشه که فردا به ریش ما نخندن
آلدهیدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۲
2
19
این روش فقط و فقط یه راه برای پاک کردن صورت مساله ست
س.
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۲
5
19
کاملا مخالف هستم.
از نظر من این کار پاک کردن کلی صورت مسئله است.
مدیران باشگاه‌ها باید برای عقد قرارداد چه با افراد داخلی، چه با افراد "باکیفیت" خارجی، با افراد کاربلد و متخصص مشورت کنند و به صورت شفاف، قانونی و درست قرارداد ببندند.
علاوه بر این، ممنوعیت جذب خارحی‌ها باعث چندین برابر شدن قیمت بازیکن های داخلی شده، بازیکنی که پارسال با ۲۰۰ میلیون هم باهاش قرارداد نمی‌بستن الان طلب ۴، ۵ میلیارد می‌کنه.
اگر مربی یا بازیکن باکیفیت خارجی وارد فوتبال بشه، بی شک سطح فنی و کلاس کاری فوتبال کشور رو بالا میبره.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۲
2
21
قانون منع جذب مربی و بازیکن خارجی برای دور کردن افکار عمومی از افتضاح فدارسیون نشینان تو قضیه ویلموتس هست.
وقت کنید از وقتی که بحث بازگشت استرا پیش آمده کسی دیگر دنبال مقصران پرونده ولیموتس نیست .
برای چی آقای درودگر صادقانه گفت شما یه کد از مذاکره با استرا بدهید ؟
به این دلیل که آقایان سعادتمند و ..‌‌ هم در زمین وزیر دارن بازی می کنن و نقش ها تقسیم شده هست . پلیس بد فدراسیون هست و پلیس خوب سعادتمند .
جای شکر داره که صداقت دارن و می گن این قانون موقته ( کثیف ترین قیمتش همینه ) . یعنی تا وقتی بتوانیم گند پرونده ولیموتس را جمع کنیم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۲
0
15
اینطور که چند روز پیش تو رادیو ورزش اعلام کردند و یکی از مدیران عامل سابق پرسپولیس هم مشابه اش رو اعلام کرده بود به یکی از مجریان اون برنامه، داستان این شکلیه:
یک قرار داد با بازیکن یا مربی بسته می شه.
به مدیر عامل می گن پولش رو نده.
به بازیکن می گن شکایت کن.
به مدیر عامل می گن اسناد نفرست فیفا تا باشگاه محکوم بشه.
همه صبر می کنند باشگاه محروم می شه.
بعد بدهی باشگاه چند برابر می شه.
با این چند برابری هم مبلغ نماینده یا ایجنت می ره بالا.
هم پای وکیل و حقوق اون می آد وسط.
هم بازیکن بیشتر گیرش می آد.
هم بخشی از سهم چند برابری ایجنت و بازیکن و وکیلی که اصلا نباید می آمده این وسط رو جمع می کنند و می دن به مدیر عامل!
یکی از علت هایی که استقلال و پرسپولیس چند صد پرونده دارند تو فیفا که همه اش رو محکوم شده اند همینه!
واقعا اگه صحت داشته باشه، هیچ نهاد نظارتی و امنیتی وجود نداره که رسیدگی کنه؟
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۲
0
18
با قانون بکارگیری مدیرعامل بدون تخصص موافقم. مشکل مدیرعامل های بی عرضه و شومن هستند. میان تو فوتبال معروف میشن و میرن.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۲
4
11
بله. متاسفانه حضور کادر خارجی نه برای تقویت و بلکه برای دلالی و سواستفاده از مالی است.
هاشم اسدالهی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۲
3
8
با توجه به وضعیت دلار و وجود مدیران غیر فوتبالی که حتی تیم حقوقی لازم رو برای بستن قراردادی بی نقص ندارند فعلا جذب بازیکن خارجی منتفی بشه بد نیست اما در صورت بستن قرادادی که امکان سو استفاده طرف مقابل وجود نداشته باشه قرارداد بستن با مربی های خوب خارجی باعث تاثیر مثبت در فوتبال کشور خواهد بود
ناشناس
Germany
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۲
2
5
صد درصد
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۲
2
12
اول باشگاه‌ها را خصوصی کنند، بعد قانونی وضع کنند (مثل اروپا) که فقط باشگاه‌های دارای تراز تجاری مثبت بتوانند در لیگ برتر شرکت کنند. این‌طوری خود باشگاه با توجه به درآمد و هزینه می‌تواند درباره استخدام بازیکن/مربی داخلی یا خارجی تصمیم بگیرد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۲
1
1
با این وضعیت خیر .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۲
2
10
در این اوضاع کشور که قیمت ارز بسیار بالا است و پرداخت حقوق افراد خارجی با مشکلات زیادی همراه است ، لذا به نظر من فعلا استخدام مربی و بازیکن خارجی توجیه ندارد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۲
4
7
با هر چیزی که موجب خروج ارز از مملکت می شه مخالفم.
ناشناس
Germany
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۲
2
2
بله صددرصد.
تا زمانی که فوتبال ما حرفه ای بشه و مدیران یاد بگیرن تا قراردادهای حرفه ای ببندن. نه مثل الان که صدها میلیارد تومن پول های بی زبان خرج جریمه های فیفا بشه!
بابک
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۲
1
6
در اين شرايط اقتصادي و عدم مديريت به هيچ وجه جذب مربي و بازيکن خارجي جايز نيست .
فقط با گذاشتن دوره هاي خارجي و داخلي سطح مربيان داخلي را ارتقا دهند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۲
1
0
مخالف. چطور بازیکن صادر کنیم ولی واردنکیم. بدون ارتیاط با با پیشرفت نخواهیم کرد.
ناشناس
United Arab Emirates
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۲
0
4
موافقم اما بشرطها و شروطها
اول اینکه باید فرآیند جذب بازیکن و مربی طوری باشد که ارگان دولتی و نماینده بیت المال در آن حضور داشته باشد
قرارداد را کسانی ببندند که حقوقدان در این زمینه اند و به قوانین ورزشی اشراف کامل داشته باشند
کسانی باید به عنوان مترجم رسمی در کلیه جلسات حضور داشته تا بعدا نگویند دچار ضعف ترجمه و عدم اگاهی از متن قرارداد شدیم
باید برای جذب بازیکن و مربی خارجی و حتی داخلی سقف مالی تعیین شود و حدود ان به وسع و توانایی باشگاه باز گردد
باید هنگام بستن قرارداد این نکته که ایران در تحریم بین المللی قراردارد و نحوه پرداخت پول به مربیان و بازیکنان خارجی بوضوحوح برای آنان روشن شده و در ضمن قرارداد ذکر شود تا از شکایتهای بعدی و ارجاع دادخواست به سازمانهای ورزشی جلوگیری شود
در قسمت جذب مربی خارجی لازم است کادری از مربیان داخلی را روانه کلاسهای مربی کری در خارج نموده و از آنها در آینده برای مربی گری و ساخت کادر در داخل استفاده شود
ناگفته نماند کادر سازی از بازیکنان امروزی و مربیان آینده راباید مد نظر قرار داد و به آنها در زنینه آموختن قوانین ورزشی و زبان بین المللی برای فهم بیشتر از قوانین ورزشب اهتمام نمود تا در آینده بتوانند کرسیهای ایران را در ای اف سی بخوبی رهبری کنند، چیزی که تا امروز نه داشته و نه به آن توجه نموده ایم ، دریغ از یک نماینده زبان بین المللی و قانون فهم .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۲
آقا میخوای دلالان مفت خور را از نان خوردن بیاندازی؟
میثم
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۲
2
2
خیر، انحصار همه جا فساد میاره. شما خودروسازی رو نگاه کن...
جواد
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۲
2
2
تا وقتی این مدیریت سر کاره و نمی دونه چطور قرارداد ببنده، چطور بازیکن و مربی خارجی رو کنترل کنه و چطور پول مربی رو واریز کنه که باشگاه جریمه نشه همون بهتر که خارجی تو ایران نیاد.. ولی واقعا حیق استراماچونی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۲
0
2
مسئله اصلن موافقت من و ما نیست. مسئله اینکه کشور در شرایط بسیار وخیمی قرار داره و هزینه پرداخت مربیان خارجی و امکانات و زیر ساختهای مورد نیاز و استاندارد و مورد درخواست مربیان خارجی وجود نداره و شما هم آدرس عوضی ندین لطفا.!!
غلام
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۲
0
3
من کاملا با این قانون موافقم چرا که وجود مدیران ناکارامد و بی مسئولیت که فقط به فکر دوران مدیریت خودشان هستند باعث شده بعضا شاهد بستن قراردادهایی خارج از عرف و پر از اشتباهات حقوقی و تخصصی باشیم که اکثرا باعث محکومیت تیم های ما در فیفا و محاکم دیگر می شود.مسئله دیگر حضور بازیکنان اکثرا بی کیفیت و درجه چندم در باشگاه ها است انهم با مبالغی غیر متعارف و نامتجانس با سطح کیفی و کمی بازیکن مورد نظر، توسط دلالان نزدیک به اشخاص خاص حاضر در باشگاه ها ،برای بلعیدن درامد مختصر و بودجه باشگاه ها.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۲
بلی با قانون منع بازیکن و مربی خارجی موافقم. چون عده ای پولدار اولش یک پولی به تیم تزریق می کنند بعد چند برابر آن از قرار دادهای صوری به جیب میزنند!
حسین
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۲
4
4
سلام به نظر من فوتبال ما هرچی داره از مربیان درجه یک خارجی از قبیل کارلوس کی‌روش داره و دلیلی نداره که ورود مربیان و بازیکنان خارجی را ممنوع کنیم چون این باعث میشه که شخصی از قبیل آقای رحمتی که نه کلاس مربیگری رفته و نه مدرکشو داره یکشبه بشه مربی و این قضیه در مورد بازیکنان داخلی هم صدق می‌کنه که یکشبه قرارداداشون میلیاردی شده
mohammad
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۲
3
1
مخالف،حالا حالاها باید بشینیم و نگاه کنیم ببینیم چه طور بقیه کشور میرن جام جهانی و ما....
عمرا اگه کیروش نبود ما دو دوره میرفتیم
دو دوره قبل از کیروش هم بازیکنا کهکشانی بودن که صعود کردیم
reeza
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۲
1
2
مخالفم
اما با جذب مربی و بازیکنان درجه سه و دزد بیشتر مخالفم
mohamad
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۲
1
1
با این قانون مخالفم
فرزاد
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۲
0
9
والله ما با تعطیلی فوتبال بیشتر موافقیم تا این پولهای زبون بسته را که حق مردمه به چند نفر بدن
یکسال ما میدویم و سگ دو میزنیم آخرش خوش بینانه 50 میلیون درمیاریم طرف یکسال میره ورزش و بهترین شهرها همراه با پذیرایی و اسکان و غذا و... میگیره 5 میلیارد
الله اکبر....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۲
در شرایط کرونایی فعلی بازیکن و مربی خارجی به چه دردی میخورد. وقتی تماشاچی به استادیوم نرود فوتبال معنی ندارد و بازی مانند تمرین تیمها می ماند.
محمدرضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۲
0
4
در شرایط فعلی کشور و به صورت موقت ، بله ! چون وقتی نتونی حواله ارزی به بانکهای خارجی داشته باشی چرا باید مربی و یا بازیکن خارجی جذب کنی ! از طرف دیگه وقتی باشگاهها ریال ندارن که به بازیکنا و مربیای ایرانی بدن از کجا میخوان دلار جور کنن ! اینجوری حداقل یه مقدار از پرونده های شکایت از تیمهای ایرانی تو فیفا کم میشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۲
1
7
بهترین کار این هست که به مدت 2 سال کلا فوتبال رو تعطیل کنند تا بساط دلال بازی هم تعطیل بشود. بعد تز دو سال اگر فوتبالیستها و دلال ها کوتاه آمدند که لیگ شروع شود، در غیر اینصورت باز هم تعطیلی ادامه پیدا کند تا هر زمان که همه جماعتی که شدیدا از فوتبال، منفعت آنچنانی میبرند، به شکر خوردن بیفتند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۲
3
2
خیر موافق نیستم، چون روی سطح کیفی فوتبال تاثیر بسیار منفی داره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۲
1
6
تا وقتی فساد توی این حوزه هست هیچ هزینه ای نباید بشه. پول صرف فوتبال نمیشه میره توی جیب دلال
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۲
1
2
لطفا نشانی غلط ندهید
برای اصلاح فوتبال نیاز به مدیران شایسته و نظارت بر اعمال مدیران است وپاسخگویی انان
یکدهه است که میگویند در این فوتبال فساد و رانت وجود دارد
سامان
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۲
3
0
موافق نیستم، چون نه تاثیری در بخور و بخورها در فوتبال داره و همین طور سطح فنی رو خیلی پایین می آره، یادمون نره بازی ها خوب استقلال و پرسپولیس امثال حاصل کار بزرگ استراماچونی و برانکو و کالدرون بود...
کی روش هم که بنده خدا تکلیفش روشن بود، با این همه کاری که کرد و تیم ملی ای که ساخت، خیلی هم کم گرفت.... ببینید ویلموتس را!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
اینکه یک قرارداد رو گند زدن و اونهم به خاطر لج بازی با کی روش و مردم!!، دلیل نمیشه که همه بد باشن... تجربه کی روش و استراماچونی و کالدرون و برانکو و .... نشان داده و ثابت کرده...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۲
1
3
بله موافقم.تا زمانی که اینقدر فساد در فوتبال وجود داره و مدیران نالایق که توان بستن یه قرارداد بین المللی ندارن و صرفا به منافع شخصی خودشون فکر می کنن، این قانون باشه بهتره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۲
2
0
1-بلی 2- خیر 3- خیر - خیر 4- دلالان و زیاده خواهان مفت خور شک نکنید حداقل نصف قراردادها مال دلالان و افراد دور و بر تیم که مفت خورن میباشد و اگر کسی آنها را راضی نکند نمیتواند پا بزمین فوتبال بگذارد. آنها مانند کرکس ها لاشه خور و مردار خوار هستند! 5- نمی دانم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۲
2
2
مربی خارجی برای لیگ داخلی ضرورت ندارد مگر خودمان نداریم مربی زیاد داریم خوب و با تجربه ولی برای تیم ملی میتوان از خارجی استفاده کرد با دقت و قرارداد درست و حقوقی
حبیب
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۲
1
6
بله موافقم چه لزومی هست برای فوتبال اینهمه پول خرج بشه.
برای کدوم دانشگاه استاد خارجی آوردیم؟ هند با آوردن اساتید برتر MIT برای تدریس الان در آی تی خیلی حرف ها برای گفتن دارد. ما چی؟
که حتما باید برای فوتبال خارجی بیاد؟
زیر ساخت های مملکت مشکل دارن ما بحث روزمون فوتبال. شاید یه عده دلال باشن یه عده شرط بندی کنن پول در بیارن. ولی اینا در نهایت ایران رو میکنه کشوری مثل افغانستان یا ونزویلا
زنده دل
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۲
2
4
موافقم، پول مملکت مفت نیست
سید شیراز
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۲
0
1
طرح این سوال نشان از بحران در کشور دارد. مثل این سوال که آیا به نفت متکی باشیم یا نه ... اونجا هم چون تحریم فروش نفت شدیم این سوال پیش اومد ... البته اگر به نفت متکی نباشیم خیلی بهتره ولی جایی که تحریم شدیم حکایت این ضرب المثل هست که میگه گربه دستش به گوشت نمیرسه میگه بو میده ... اینجا هم قضیه همینه .. اگر بتونیم و اجازه بدن از مربی خارجی بروز دنیا استفاده کنیم مسلماً برای پیشرفت بازیکنان و مربیان داخلی خوبه
محمد امین
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۲
11
5
کاملا مخالفم
اینا به جای اینکه بیان قرارداد بستن خودشون رو درست کنن میان صورت مسئله رو پاک میکنن و ورود خارجی هارو منع میکنن
البته فکر کنم این برنامه ریزی شده بود چون این فدراسیون لنگی با وضع این قانون میخان جلوی ورود استراما رو بگیرن تا یه جام دیگه به تیم سوگولیشون بدن
#بابا مسعود
#بابا هدایتی
#جام اسنپی
اهمیت ژئوپلیتیک جزایر سه‌گانه‌ی ایرانی در خلیج‌فارس / اعتراف تاریخی انگلستان به حاکمیت ایران بر «تُنب بزرگ، تُنب کوچک و ابوموسی» رئیس جمهور باید به مردم بگوید چه اسب زین کرده ای را در حوزه برق تحویل گرفته خستگیِ شغلی، کنترل احساسات را دشوار می‌کند شکست سنگین دموکرات‌ها در نبرد رسانه‌های نوین «کلینیک ترک بی‌حجابی»؛ یعنی دختران را به تخت می‌بندید؟ سنتکام: حمله به انبارهای سلاح گروه های مرتبط با ایران در سوریه / ۳ شهید و ۵ زخمی در حمله هوایی آمریکا انتقاد عباس عبدی از سهم خواهی اصلاح طلبان از پزشکیان : چرا فکر می کنید برای هر کاری حتما باید یک اصلاح طلب منصوب شود؟ رونمایی از طرح اولیه مرموزترین پرنده تاریخ چین (+عکس) برنج‌هایی که ضد آفتاب می‌زنند کیفیت بهتری دارند! چه کسانی به مرحوم رئیسی گزارش نادرست می دادند که وضعیت برق خوب است؟ امروز با نیما: تو را من چشم در راهم... مصرف زیاد زینک ممکن است خطر اِندومتریوز را افزایش دهد لاک پشت چرمی چرا مهم است؟ خواص بی نظیر دمنوش آویشن و عناب در زمستان پژوهش جدید: فراموشی خیلی هم بد نیست